Thursday, October 28, 2010

Tasik Chini

is still berangan ala2 pre-honeymoon. wah!! jauh berangan. tp xpayah tgu honeymoon pun aku dh smpai tasik chini. akhirnyaaaa.......

huiiii.... punya la berdebu signboard. tuh pun seb baek ade signboard. hahaha.. sejarah tasik chini? xtau!!! jgn tye aku sbb aku xsuka sejarah.. go away~go away!! yg aku tau ade tasik.. ade ikan.. tempat yg cantik lg nyaman..wawawa...cm pantun.. aw..

kitorg stop kt lake chini resort. ade 1 lg resort nama gumum resort. info yg aku dpt..*xtau leh caya ke idak ek. gumum resort ni diselenggarakan oleh orang asli kt chini gak. Orang asli? jgn terkejut okeyh!! pahang n selangor antara negeri yg byk perkampungan orang asli. tp ni bukan asli kuno.. asli dh moden. ank2 dh anta g skolah. tp kt chini resort ni xnmpk pun muka2 org asli.. sume muka2 melayu sajerk. reason? jgn byk tanye..

eh? ade kuda lah... nak naik kuda cume RM5 je tuk 2round. round cane aku xtau le.. round 1 kwsn resort atau takat round kt tmpt dia park jerk. hehehe..

okeh. amek nama chalet sajerk. gmbr chalet xyh. sbb xjln pun kt chalet tuh. :P ... ari makin panas.. cpat2.

receptionist nyer tempat. nmpk bunger tuh? tuh bukan amitabha okeyh.. tuh lambang tasik chini. *pepandai wat assumption* tp bunga teratai dia mmg cantik2.. nti ai tunjuk u ols kay..

Dewan makan kt resort ni. aku bg nama dewan je lh yer.. cm biase gambaran sbnr xmo kasi.. saje dengki. nak taw cantik ke x kena p sendiri ler. cantik kn subjektif. elok kt mata aku.. xberkenan plak kt korunk kan. so.. sendiri decide ler.

lau x silap tasik ni ade 12-13 laut. 12laut kot. kenapa dinamakan laut? ntah!!! hahaha.. siyes aku xtau sejarah tasik chini. nti aku google n aku bgtau korunk. ade 1 kwsn yg dinamakan lubang ular. menurut abang2 chini nih lubang ular tuh besar. kenapa ade lubang ular? sah2 mmg sarang dia. kenapa lubang tuh besar? lg skali aku fail sejarah. tgu ek. tp pd teori aku yg mls nk pk @ buat kajian, either dulu lubang tuh dihuni oleh beratus mahupun beribu ular atau pun terdapat ular besar ala2 anaconda. sekian teori bohong aku.


okeyh2.. enuf wit teori tiputikal aku. sejarah sebenar akan diwar-war kan pada episod seterusnya. come on .. come on.. off to jeti.. mau ronda2 tasik chini.. *sila berhati-hati menuruni tangga. sekian

No comments: