Thursday, October 28, 2010

Tasik Chini - 2

 nak je jeti kena turun tangga. ada laluan terus ke bot yg park kt jeti tuh. tp time kitorg ramai2 turun nak g jeti nmpk plak c monyet ni. mungkin satu tarikan tuk pengunjung atau ada antara pekerja2 resort ni pemilik monyet ni. monyet ni monyet betina tau.
aku dgn rasa lawaknya p ckp kt monyet ni suh pilih abang2 bujang dlm trip aku wat teman. yg jd lawak is.. p ckp gn monyet tuh cm le dia paham kn.. wat aku cpt2 gerak g jeti sbb dak2 lelaki ni suka2 letak nama aku kt monyet ni.. sembarang dok sebut 'hazlin-hazlin.. buat ape tuh?' hampeh x?

ni aku dh kt jeti. leh tahan nak dekat 100 meter gak le pjg jeti nih. klu sambil2 nk bersyahdu di bawah rumpun bambu tuh mmg xsedar le dh jln smpai ujg jeti. hahaha..see..see.. kt bakang tuh daun teratai yg cantik.. cm aku ckp le kn..cantik tuh subjektif. kt mata aku nmpk cantik kt mata korunk nmpk layu. ke kt mata korunk dh nmpk bantal gn gebar? hahaha.. sat2, byk cite lg nih.

ni pemandangan dr jeti ke arah chalet2 telipuk tuh. pok2.. telipuk!!

yeslah.. sini ade 1 pelantar tuk celup2 kaki. wo.. tp jaga2 k.. ikan lampam dia yg cun sisik berkilat tuh leh tahan gak klu part mkn. kitorg tabur roti..pergh!!! cm semgu x mkn ler.. gelojoh punya ikan.

aik? time bile plak naik bot nih? hahaha..sendri jd model sendri photog ler.. xkn panjat bot nk tunjuk kot.. harus le tercelup diri sendiri dlm tasik. hahaha...

jgn tye saya pokok apakah ini? tp tgk daun dia cm daun mengkuang pulak. tye intan payung saya? cheh!! dia pun xtau lah. 2 x 5 = 5 x 2. sama lah tambah tolak bahagi darab jawapan ttp 10.
owh. cantiknya bunga teratai itu.. *ignore my messy hair n my canine. bunga ni dh kembang2 pulak. nk cari yg kuncup tp xde antara penumpang bot nk bersuara kt pakcik yg kemudi bot tuh tuk berenti nk amek bunga teratai. hahaha.. stok mls nk berbunyi. masing2 dh abes tenaga.. layan naik bot nk relax *sbb x kena kayuh*

No comments: