Friday, September 3, 2010

Paksa atau Rela

wei korunk..
menarik dowh topik aku ari ni..
sbb kn 'bulan mengambang.. pakngah la yang balik~~'
'a hai..lah sayang!!'

aku ni jenis yg kurang gemar nk ckp ulang2 kali..korunk suka?
klu 1x kena tye..jwb elok2 ..klu 2x tye..leh jwb elok2 lg..klu 3x tye? agk2 ko x buhsan ke nk jwb mende yg sama?

pastu klu dh bg jwpn xnk msti le makna nye xnk kn.. melain kn ko ckp..'nak..tp nti2 lh..'
ade beza x dgn jwpn di atas?klu korunk xleh nmpk beza dia..xtau le aku..tp mmg beza ler kn..

then berlaku 1 kejadian..
aku.. aku mesti sabar.. aku kena byk2 sabar..sbb? hanya kesabaran je lh yg mengukuhkan perhubungan antara manusia..

rasa cm nk nanges le dlm kejadian tuh..dh aku kata xnk..xnk le jwb nyer..
mmg pantang aku le bab2 mkn nk kasi lmbt2 kn..aku klu mkn..specially bab buka posa ni kena ontime..lau lmbt..mula lh aku naik angin. di tambah lg pertanyaan yg berulang-ulang kali..
bukan 1x ok..bukan 3x..tp berkali2..smpai aku xlarat nk bilang gn jari..
dok suruh2..dok tye2. suruh lg..
klu dh aku kata xmau..kena suruh gk lg..
tuh kategori paksa le kn..betul x?
klu dh ckp xnk...tp kena gk buat tanpa ikhlas ati..dikira paksa le tuh.. betui x pemahaman aku?
aku rasa betul ler..

pastu ats suruhan yg berkali-kali cm nk pecah pala tuh..kena buat gk.. tuh pun kira paksa kn? xkn rela kot.. klu rela skali suruh je dh buat..ni smpai kering ank tekak.. pun jwpn dia idak.. haru le ko kena phm maksud TIDAK kn.. hahaha...

tlg le jgn wat perangai paksa2 org ni.. wpun hakikat nye ko kata ko x paksa..tp klu dh berkali-kali ko suruh pastu org yg disuruh tuh xnk plak.. mmg tahap paksa le tuh..kn?

aku x RELA kena PAKSA okeyh...

No comments: