Monday, September 20, 2010

Dapoer Bandung

Located somewhere in Kelana Jaya.. to b exact kt area SS5 berdekatan kedai TM Point/ Maybank.. sbb dh xde idea nk p mkn mana, sedangkan orang lain masih bercuti raya/skolah. aku n intan payung msuk je ah restoran Dapoer Bandung ni..asik tekak layan fastfood jerk..baik mkn nasi kn...okeh...kita mulakan dgn menu dlu..
peringatan.. TIDAK FAHAM dgn nama2 menu tersebut? sila dptkn bantuan dr staff2 restoran..derg dgn baik hati akn menerangkan.. unless klu korunk paham ape itu nasi timpel komplit, nasi ayam bakar komplit.. segala menu adalah dalam bahasa indonesia..ke jawa? hampir2 kot..
semangat order teh botol.. skali yg dtg teh botol dlm kotak.. hahaha..igt kn dlm botol kaca.. gagal ler.. air sebelah tuh juice avocado.. mula2 sedut mcm mangga muda pun yer.. manis2 kelat.. lama2 sedut..campur plak gn air gula dia...alamak.. xleh blah le tekak aku..

aku amek nasi timpel komplit.. cmtu kot nama dia.. intan payung mkn nasi bakar komplit.. ape yg jd komplit (complete)? sbb nasi tuh ade lauk ayam, tempe n tahu goreng, sayur salad n tomato serta sambal.. komplit le tuh.. nasi bakar tuh plak nasi goreng.. pastu balut gn daun pisang, bakar lg atas api.. owh..signature nasi nye dibalut dgn daun pisang, jdnyer nasi tu kekal panas & berbau wangi..
hehehe..aku amek kad pelanggan.. tiap kali dtg leh dpt 1cop.. pastu boleh redeem foods bile cop dh komplit..
tuk bersenang2 mkn sambil layan lagu pun ok gak..tp jgn hrp lagu tok ti @ tok pah yg kuar.. sah2 dr indonesia pye version..so kuar lagu2 indonesia ler.. suasana yg nyaman.. mkn gn family pun okeh..ade set..ari tu aku tgk 1 geng tuh mkn ikan..lauk sayur..siap minta sambal ijo.. harus le meriah kn..
yg nk cari brg2 hiasan ala2 bali or indon tuh..kt sini pun ade jual gk sikit2.. hbag pun ade..ala2 hbag anyam2 tuh.. lupe nk tgk rege da... aku bg 4bintang ler kt kedai nih.. peringatan.. nasi komplit ni xde sup2 ek.. mmg nasi putih sajork.. layan gn sambal cili.. menarik!!!




No comments: