Monday, September 20, 2010

Kesinambungan Photo Challange balik raya

aku nk abes kan post entry bergambar aku.. dlm satu hari kena cover 5 task.. kekdahnye aku seret intan payung jd photog aku ler..msuk lg le pic2 yg xberkaitan.. mmg xde kaitan gn challange aku tp berkait rapat ler..sah2 aku nye blog.. aku yg amek pic.. kn..kan...?hah..skg korunk layannnnn...zass!!!
aku suka milo..ko minum teh o ais.. owh..owh..
aku mkn roti.. ko layan meggi.. ah..ah..

mari sambung perjalanan ke sungai spt yg tertera dlm signboard

task yg mampu xmampu nk buat.. cuci kereta. keta ni klu anta carwash aku rasa diorg x charge sbg kereta biase2.. xde nye org carwash tu nk suh byr rm8..silap2 cm rege van/lori..mau berbelas hengget.. smpai kt aku? free jerk.. motif pe bsuh keta org nih..keta aku sendirik dh berbulan x bsuh..
sg sendat yg cantik..air yg cetek tp sejuk.. org kata air yg tenang jgn disangka xde buaya.. aku kata air yg cantik jgn disangka kederasannyer.. mmg deras le wpun cetek.. sumber air ni leh akn smpai ke kwsn hutan lipur ulu yam tuh.. hasil saki baki dr sg ni leh yg akn smpai kt sana.. hahaha.. aku x mandi pun okeh.. aku kocak2 air n cuci kaki sajerk..

aku buhsan dok lam keta..apekehei yg slow sgt dr nkve hala dsara nih.. cuti 1msia nih.. ptt nkve le yg lengang.. dlm pd panas hari lg.. dgn tersenggut-senggut bwk keta..bak kata mat saleh.. 'bumper to bumper'..melayu kata bontot ke bontot.. tp bontot keta okeyh.. jgn pk lain.. coiii...
aku mmg suke amek pic org wat salah..seb le teksi tuh laju..klu slow mmg dpt le no plat keta dia.. harus aku publish kt internet.. tgh jam nih.. time nih le dia potong line.. bukan teksi ni je yg wat hal.. byk lg keta2 mewah yg drivernye x reti bahasa n xreti sabar.. sbb aku dh letak camera kt luar tingkap cpat2 depa msuk bakang keta yg aku naik.. takut aku amek gmbr n post kt internet ler...kuar tenet takut kena saman x takut..menci taw..
ms nih agk2 je ade keta terbakar.. nmpk plak response team nye jentera.. xkn le keta rosak lori nih kuar.. unless emergency jerk..
dh ckp kn lori terbakar.. seb baik le driver dia okeyh saja.. tp cian ler..terbakar kt kepala lori je nih.. overheat ke smpai terbakar? litar pintas ker?xtau lh.. sbb xnk interview police traffic tuh n nk mengurangkan kesesakan lalulintas..kitorg nyak cpat2..
antara kenderaan yg mendapat perhatian klu ade ats jln.. sbb? sah2 le klu jentera berat ni lalu sure bunyi siren.. sure nk laju.. nk cpat.. harus lh klu ade kes kebarakan tp bomba ni smpai lmbt nti, alasan jam xkn diterima masyarakat. hakikatnye ade segelintir masyarakat yg rasa jln tuh bapak depa punya..mmg xkn kasi can le bomba ni lalu..
apesal ade asap tepi hway nih..tp asap tu dtg dr bwh hway.. harus le pembakaran terbuka kn.. wat sesak dada aku jerk.. xsuke asap..busuk!!!

nk tunjuk gak mkn kuih raya..nti org kata aku tipu2 gituh.. kuih pe ni ek? tp ade rasa2 biskut, coklet n cornflakes..mkn satu cm xbrape nk layan ler..tp sbb dh salut coklet which is fav aku.. maka aku makan le ulang2.. hahaha...
hamek ko.. sempoi2 bahasa aku tolak troli yg rosak tayarnye ke dlm t***o extra.. sbb troli ni jerk xyh nk panjat msuk dlm troli bagai.. siap bersimpuh duduknyer ats troli tuh.. bj tuh bj raya okeh.. beli khas tuh duk ats troli...ahaha.. tipu..tipu..tuh bj raya..betul.. pkai khas tuk duk ats troli sbb bj ni je lum lenjan lg tuk raya.. 2 lg dh lenjan pg syawal n raya ke-2.

ni sebenornyer kena main ujan..main bunga api dlm ujan.. beli plak bunga api yg byk kuar asap.. byk kali gak le bara bunga api tuh jatuh kt jari2 mulus aku.. mencicit aku melatah.. siap kena kutuk bagai ler.. xpenah dibuat org ujan2 men bunga api.. kemaruk sgt kn.. kecik2 susah nk dpt bunga api...
eh..nmpk aym dlm sangkar tuh? xnmpk? ape ke buta koooo?? hahaha.. seb baik aku x kena patuk gn ayam tuh.. aym tu mai dekat aku tu..igt kn aku nk curik dia.. wpun fav aku aym goreng but still aku xle sampai mencuri ayam.. wat2 je senyum..petshop cino ni busuk ar... derg ni jg kdai asal boleh jerk.. ni time kul 10.30++pg tau.. derg baru bukak kedai n bersihkan sangkar.. tu psal busuk.. haiwan lain? ade merak..ade anjing..tupai.. fav aku hedgehog tgh tdo.. ayam/itik/angsa yg std2 ler.. kucen xgebu..arnab tinger pjg yg chubby..ergh..p tgk sendirik le lenkali..kdai kt area pasar pudu k.. belah bakang2 nk ke c4 peel n pandan.
sekian ler.. penat upload pic.. benchinta aku gn server nih....dh le aku pkai wireles.. lg le slow..

1 comment:

Biqque said...

hahahaha sporting la cik abang intan payung ko tuuuu...