Monday, September 6, 2010

Entry bergambar biskut raya

atas arahan mdm diet so aku kena le kerah tenaga membuat biskut raya nih.. wpun yg dok bancuh bahan2 ni adlh mdm diet hendaknya namun sbg buruh kasar kenalah aku berpanas berhujan menyiapkan nyer... hujan ke lam dapor tuh ek.. *garu pala*
ini namanye biskut cornflakes.. aku xtau le mana mdm diet dpt resepi.. yg pasti thn ni versi cornflakes gn biskut.. slalu cornflakes gn madu.. tp tidak lh thn nih...

semcm je kn!!! siap gn ade ijo2 lg.. skali tgk cm toooottttt..... tp ni bancuhan biskut chocolate chip aku.. mmg wajibul ghunnah ler tiap2 thn mengulit biskut ni.. biskut fav ni..

nih ntah talam yg ke brape xtau ler.. jenuh wat mende ni.. nk mengulit guna sudu garpu plak aihhh... tp sbb nk mkn sedap nye psal aku buatkn jugak ler.. tuk aku jugak kn...

selingan.. pesal plak pizza ni dok lam oven kecik mdm diet? eh.. tgk merah2 oren tuh.. maknanya oven ni panas.. sapa plak le reheat pizza ni tgh2 hari.. x pose ke woiiiii.....

hah???? dh kena geget? weyh.. mana plak dtg ank tikus lam dapur mdm diet aku nih... uishh.. sukar ler nk wta keja ceni..

haaaaa...... ade 2 tray lam oven mdm diet tuh.. biskut fav aku tuh.. jenuh koooooo nk ngulit diaaaa.. lenguh jari-jemari aku yg comel2 nih.. hehehe...

hasilnya... tadaaaaa.... sepah2 tuh bukan per.. dok sodok kn bwh dia supaya x lekat.. senang nk kasi sejuk sblm msuk lam balang.. aku tahan je nafsu nk ngap.. ngap gk ler..tp yg hangus2 sbb ade 1 talam tuh aku dok khayal tgk tv pulekkk...
menyambil bakar kuih mdm diet suh jaga air rebusan buah mata kucen.. nk wat berbuka posa.. xyh nk lorat2 beli air soya ke tebu ker.. sbb nye hasil xse lumayan bayaran.. air soya mahal2 smpai cas aku rm3 tp rasa nye tawar hebeh.. gula nye pun xde rasa.. cane le derg ni meniaga.. asik dok pk untung saja...

dr jam 11pg sbnr nye aku start wat biskut.. tgk jam di dinding adikk2.. skg dh kul berapaaaaa?? jenuh-jenuh... patah pinggang den duduk lam dapur tuh.. ptt le mdm diet ni xsuke dok dapur lama2..gn panas nyer.. gn nk kemas nyer.. baru lh aku phm rasa ati mdm diet nih..
seb baik le dapur umh aku kt kl ni agk jugak luas nyer.. leh wat main kejar2 ank lipas bagai.. fuhhh.. siap sudeh.. lepak depan tv pulekkk....

No comments: