Wednesday, September 22, 2010

Drama Sang Memerang: Ep 1

" Agk2 U lh, klu bwk bdk SPM dok bandar ni okey ke?" tibe2 jerk soklan lari topik kuar dr mulut seekor memerang jantan. "Duit dh nak dpt 18keping daun pisang nih, klu kawen dgn bdk SPM tau ke dia buat keja ghumah?" sambung memerang jantan lg. "Ke I beli je sekor lg lipan bara, ganti kn lipan bara ni? Repair sikit lebih kurang past leh le anta kt tapir itam tuh" cadang memerang merujuk pada lipan bara yang kami tunggangi.

Sentap aku kejap. 'Eh memerang jantan ni, aku punya seksi buntot lentik dada gebu depan mata dia xnak plak dia ajak kawen. Nape, dia igt bdk hingusan lepasan SPM yg belum tentu pass tu tau ke buat keja ghumah? Slama yg dok basuh berak kencing mandikn ko ms ko t-cirit kena demam kura-kura tuh bukan aku ker?' detik ati aku dgn napas yg kencang sambil mengeluarkan bau busuk dr buntotku tanda protes pd memerang jntn. Sebab x mau gaduh2 aku diamkn je smpai lh lipan bara yg kami tunggang tiba di sarang.

Mahligai yg kami bina hasil tinggalan sepasang memerang lain tersergam dari jauh. Lalu aku bersuara "Duit tuh buat byr hutang dgn kerbau pendek lg baik. 18keping daun pisang tuh xcukup nk buat kenduri, Silap2 mau cecah 30keping daun pisang. Kita ni hah!!! X mau kawen cm memerang lain ker? Klu U xmo gn I, I nk cari pasangan lain" bentak aku keras. Muka cm kena seret kt tanah ade hati nk menggatal, bisik aku. Terus mencuka wajah dia, padan muka.

1 comment:

Biqque said...

muka seret kat tanah??? kahkahkahkah! slalu aku dengar muka pecah rumah je...