Tuesday, January 24, 2012

Gigih turun KL demi sekeping resit.

CNY jatuh hari Isnin dan Selasa tapi semua highway dah penuh dengan kenderaan mereka yang ingin pulang ke kampung dari ari Jumaat malam lagi. aku plak berbelah bagi nak balik ari Sabtu ke Ahad ke atau tak balik tuk minggu lepas. Tapi cam yang aku cakap dalam email (tuk geng trip USS) makcik ku akan tolong bayarkan dulu deposit. dan aku gigih park kereta kat lrt, amek lrt ke KL tukar ke monorail pulak dan pusing dalam Sungei Wang tu lebih 3x kat level 1 mencari kedap Pdi demi sekeping resit. 

cam yang dah baca email aku korang sure rasa cam jaki je tengok resit tuh kan. hahaha.. memula aku dapat pun aku sedikit hampa. bukan sedikit, rasa cam jatuh rahang (jaw drop). makcik aku dok bantai gelakkan aku. beria sangat nak resit nih takut la nanti sampai time kita semua takleh nak check in kat hostel tuh. kengkorang sure cam aku gak la bila tengok resit nih.


kannnn... ada yang jaw drop tak? gila cam resit beli majalah kat kedai mamak je. nak lepaskan diri dari membayar cukai kan. hahaha.. aku agak kuciwa lah kan.. ku ingat resit nya cantik berwarna warni. ni takat kertas putih dan ink biru. ok2. book ticket dah settle. tinggal nak print. deposit hostel dah settle, tinggal duitnya bertukar tangan jerk. dan aku dah beli t-shirt seperti yang dikehendaki (tunggu kalau dapat t-shirt krabi, kalau tak aku sudahi dengan t-shirt PD sajork). tinggal beberapa bende kecik jerk. dan menunggu kaki ini melangkah ke USS. 

Owh. pesanan makcik aku, sana memang senang nak cari makan sebab dekat ngan Geylang Serai katanya. tapi makcik aku suruh hati-hati sebab kawasan tu ada banyak ayam.. "ayam, bermacam ayam" pepaham sendiri dan nak speku dalam kotak komen aku ek. just wait n see je betui ke idok! 

So malam ni boleh tidur lena sambil menanti tarikh 5hb tuh. dan kita semua akan hadapi beberapa malam seterusnya bersama-sama rombongan Cik Ro sekaliannya.. hahaha...

6 comments:

Biqque said...

hayammmmmmmmm hahaha!

terbaek la resit! cam gampang!

ankeljonni said...

fulamakkkkk... pegi holidayyyy...
best tu... best tu....
huhuhuhu..

Ely Hasrul said...

sumpah mmg cam beli mags kat kedai mamak hahahahhaa

smlm siap pg tesco carik baju.. ye la soping kt tesco aje. hahah tp xdek yg sesuai.. bosannye...

babyarisha said...

biq: kannnnnn!!!!!
skin: amboii shopping ek.. mai le sini ari jumaat, leh shopping sesama kita..
u. jonni: ko nak join skali tak pokcik? lenkali aku p holiday aku ajak ko ek pokcik!

Cawan said...

yey! seronok nyeeee.. cuti cawan pun dh approved.. ekkkk, kena amik cuti bagai.. hu huuu

babyarisha said...

gigih! lau cuti tak approve pakat2 la amek MC ek..