Friday, January 13, 2012

Kesian dia..

Kadang-kadang time dinner aku ngan IP akan bincang pasal hal semasa, apa jadi ngan politik, kena keluar awal esok paginya coz sekolah nak buka n jalan akan jam hamat buat sakit jiwa. Keluar cerita nak pindah mindah, kawan makan kawan, opismate gitu gini, bos cam ***** je. Up until kami mengimbau cerita zaman mula mula kenal dulu. "U ingat mamat tu? kan dia buat macam2 kunun kena tuka itu ini kat kereta I" aku dah mula kan bicara. Sampai plak ke cerita mamat tu ngan minah tu. Sampai bila?

Well, korang mesti susah nak tangkap cerita aku ni. Baiklah aku cerita situasinya. Yang mamat ni usia dah middle 30's. sama lah ngan minah tu. Tapi mamat ni single tapi agama lain dari kita yang memajoriti dalam Malaysia ni dan minah ni seagama ngan aku pemegang title J.

Aku bukak cerita lah ngan IP, masa aku dulu ade prob besar gn IP ttg hubungan kitorg, minah ni penah cakap. Kalau dia tak jadi ngan mamat ni kiranya dia dah tak tau nak letak muka kat mana. Dah tak leh nak pegi tempat tempat yang biase segerombolan mereka pegi makan, minum melepak segala. Dan aku teringat kata-kata mamat tuh dulu.. kalau dia nak kahwin pun dia takkan kahwin ngan J nih.. dia cari lain.

Aku ada bincang ngan IP, sampai bila la hubungan diorg tuh. Kesian si minah title J nih. ye lah.. dah la ada anak sorang kat kampung, nak uruskan mak pak dia lagi. Yang si mamat nih? hrrmm.. takleh cakap! dok lorat tanyakan hal aku ngan IP tapi dia sendiri tak lepas-lepas. yang lagi teruk samai ke la ni mamat tu tak bercakap ngan IP sebab IP penah bangkang dia dulu.

Dang!!! hidup ni macam roda, ada kala ko kat bawah ada kala ko kat atas. Jangan la berlagak sangat yer mat! Kami ni elok nak berkawan tapi kalau ko takmo kawan ngan kami takpe lah. Cuma kami kesian kat minah title J tuh. Sampai bila la nak menunggu mamat piang yang tak sedar dek untung tuh. Kesian.. kesian..

No comments: