Tuesday, January 17, 2012

Moving out Sale - Answer & Get Lucky

Kakak santek ni buat giveaway seyh...

source pic: google

Wah!!! dengan rasa getix nya saya nak jo-en la yer.. dengan harapan leh menang menang menang dan menang *sambil depang tangan luas2*.

Jadinya soklan2nya adalah..... *drum roll*

 Soalan 1. What are the things you expected to see/get/buy at Moving Out sale?
(eg: books, toys, souvenirs, appliances, bags etc)
Jawapan saya: - Books specially novels sbb saya jiwang orang nye.
- Toys & souvenirs kompem saya lanting2 kan ke anak2 buah saya yg ramai tuh.
- Appliances untuk menambahkan barangan rumah saya yang kosong itew..
- Bags? saya nak backpack sajork. klu boleh yang kalis air atau duffel bag. (ni nak beli ke nak mintak2 nih?)
Ops.. - baju pre-loved yang cantik2 tuh. kalau tak mo jual boleh terus bagi saya *sengih*

Soalan 2. Whats the expected price range for the answer(s) above?
(eg: from RM1 - RM10)
Jawapan saya: sebab kakak santek ada sebut make up pouch (lau tak silap) leh dapat dalam rege 50sen je so saya mark down sikit regenye.. antara 50sen ke RM40. sebab saya letak harga siling RM40 sebab saya tau kakak santeknye home appliance sure barang yang best2. wow!!

Soalan 3. How many percents should go to Charity? give example on the products and prices.
(eg: 10% on toys or 50% on clothes; pls give reasonable answers)
Jawapan saya: - Books 50% (ilmu ni, banyak berguna untuk dikongsi bersama *tp klu novels?*) erm...
- Toys & souvenirs 30% je kot *blur*
- Appliances 10% sajork sebab **** (jawapan kena tapi oleh Lembaga Penapisan Filem)
- Bags between 30% - 50% sudah!!!
- Clothes kalau rege asal RM100 jadi pre-loved kurang 80% dah RM20 pastu tuk charity kurang lagi 50% jadi RM10. ermmm *pikir sat*. charity goes only 20% - 30% je kot. gila lah banyak percents dah macam mega sales pulak.  

So kakak santek, kalau2 ada rak dapur tuk letak periuk kuali tu letgo2 le kat saya yer.. hahaha... owh! maaf la soalan2 tu copy paste dari blog kakak santek sebab saya malas nak taip balik. Isk. baik sungguh la entry saya kali ni yer. bahasa agak kemelayuan dan sopan. (getix lagi). takpe nanti kita cuba berbahasa begini lagi. auw~

So kakak santek! saya ada chance nak menang tak? ala.. kita kan kawan-kawan (motif puji melambung?) hahaha..

1 comment:

Ely Hasrul said...

hahaha budust.. novel eh.. err err.. ade.. ade.. sat ek..


dok pikir nk korek celah mana.. hahah tp jgn bimbang.. kompom ade..