Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan

'ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna'
wah..nyanyi pulak!!!
hahaha..
ari ni 1st day posa..
mlm td pas abes keja p shopping kt psr mlm ..
ikan bilis, bawang, santan, kentang, asam jawa, ikan kering, rempah ratus, sup bunjut, serbuk kari etc..RM30.80..ayarks.. lum msuk sayur n beras..melayang RM50.. ni bertahan ke x smpai ujg ramadhan ni.. ape yg aku gagau kn mlm td pun xtahu noks..hadek men hambek ja.. laki hadek pun satu hal..men capai ja..tukang bayar? haku ler nyah!!!!..
pas mkn balik kemas dapur..
abes segala mak nenek periuk belanga pinggan mangkuk sudu garpu kuar dr gerobok aku...
dapur siap sapu mop lg..
pinggan mangkuk cuci lg..
tdo jam 1pg..
bangkit sahur jm 5pg..
seb le nasi lauk dh msk siap2 mlm td..
xde le kalut sgt..
teringat aku thn lepas sahur sorg..
seb ade bekalan tempe goreng dari ibu..
mkn gn nasi sejuk..togok air sejuk nk lalu kn nasi tuh..
hrp thn ni xde le cmtu..
bior le rajin bangkit awl..leh mkn gn lebih teratur..
dan harap sgt ramadhan kali ni lebih tenang dr yg sudah2..
insyallah...amin...

owh..dh 2x kena tulis nama sbb dtg lmbt..
sok2 lmbt gak..xnk denda ke..byr 50sen ker.singgit ker..
duit tu p sedekah kt ank2 yatim..kn bagus..
rajin dok dpn pintu building menulis nama2 yg lewat..
harus le sok aku x tdo lepas sahur..terus2 siap p kerja..
kuar jam 8 pun smpai nye kul 9..
bukan salah mak mengandung ya..
dh klu berabis duit byr tol pun klu nk lambat..lambat jugak ler kan..
xkn le ko bwk keta bajak tanah selamba ko je nk rempuh keta2 yg halang depan ko..
dh depa bwk keta slow..xkn aku nk tempik kn suh laju..
kang depa kata..ape ke gila minah lam keta tu dok tempik2 dlm perit matahari..
xkn le aku nk suh laki aku bajak kn keta depa kt depan nun.. xpasal2 jd kes jenayah plak..
isk..mintak simpang jauh2..

owh..rindu nk ke bkt tggi..bukan ade ape pun kt sana..tp suasana yg sejuk lg nyaman..
jln2? jgn le mimpi..xde yg menarik kot..sbb lom jelajah lg.. tgu le aku jelajah bkt tgi tu nti..
heiyshhh.. aku kt sini..keta aku kt sana..bila nk siapnye ntah..eeeee...

No comments: