Monday, November 8, 2010

Nyawa atau Masa

Cm biase transport aku p balik ialah naik lrt. hehehe.. kunun nk kurangkan kesesakan lalulintas KL so mls le nak drive g keja.. sama dgn kira aku mmg mls nk drive pun. so aku gagahkan kaki yg xbrape nk kuat ni naik gak le lrt.. tgu gak le tren. byr gak le tambang monorail.. ops.. tmpt keja aku area segitiga emas so paling senang nk smpai ialah guna monorail. harus klu naik putra lrt pun kena gk jln kaki jauh2 tuk smpai opis.. paling baik ko turun kt klcc pun harus nak menapak ala2 itik pulang petang. xkan dgn kasut tgi 4 inci ko nak menapak dlm jln yg sesak gn kenderaan. lg2 plak klu bwk beg tgn yg besor2.. harus jd mangsa ragut nti. kesimpulannyer.. naik lrt & monorail jerrr...
ape yg pelik dgn gmbr yg aku paste nih.. x pelik? stendet? memanggg... stendet le melintas jln kan.. "xkn ko x reti2 melintas jln baby oiiii".. 'reti..aku reti lintas jln. dlu blaja lintas jln ms msuk kokurikulum join pengakap. kena lintas kt lintasan zebra.. klu xde lintasan zebra kena lintas kt traffic light.'

 korunk ade nmpk ke zebra crossing kt pix nih? korunk ade nmpk traffic light lam pix nih? klu sapa2 kenal jln ni mmg ade traffic light lah... kt simpang 4 depan sana tuh.. tp bukan kt sini.. zebra crossing jauh sekali..

 penat govt bina jejantas. klu xde, komplen.. dh ade leh kira gn jari brape org je lh yg sanggup panjat tangga jejantas ni tuk melintas. dan dlm 30org yg nak ke seberang jln, hnye ade dlm 7-8org je yg menapak naik turun jejantas nih.. yg lain? lintas bwh ler.. jimat masa.. kaki pun x penat..

 hah.. klu time jln tgh sesak ceni.. p lak lintas pastu ade keta x sempat nk brek. ataupun motor yg tgh menyelit n hayun kn korunk yg tgh lintas.. jawabnye ke hospital ler.. jgn salahkan pemandu kereta atau penunggang motosikal sbb langgar korunk.. salahkan diri sendiri sbb xde kesedaran sivik.. ade jejantas xmo guna. eh.. tp xpe, skg kesedaran dh naik sket.. dh beli insuran nyawa, dh ade kad kesihatan. betul!! aku x nafikan korunk dh melabur dlm insurance & medical card. tp tuh sekadar membayar perubatan & rawatan korunk jer.. sakit tuh boleh dibayar ke? klu boleh dibayar tlg explain kt aku cane.. byr le 100k pun kt hospital tuk bg korunk ubt paling power supaya korunk x rasa sakit. abes dos ubat tu sakit gak kn? BETUL X? betul....klu kena langgar pastu tercampak jauh sikit.. pastu g spital.. pastu doktor kata ade kecacatan kekal. alamak!!! xpe2.. insurance akn byr kecacatan kekal tuh.. ade gak duit lebih kan.. tp pk le balik.. asal korunk yg sempurna leh cacat.. gara2 eksiden kena sapu dek motor yg tgh laju. cube cerita secara detail cane eksiden tuh jadik?

sbb ade segelintir yg lebih mementingkan masa, nk kejar lrt kunun nk amek ank kt umh babysitter, nk cpat smpai umh cz nk tgh tv, xmo berebut dgn org ain bersesak2 dlm lrt.. jadiknye melintas kt jln raya je lah drpd amek masa xsmpai 5 minit tuk tunrun naik jejantas.. pastu klu cerita eksiden dekat dgn jejantas yg x smpai 10meter dr tmpt korunk eksiden lg lah kena gelak.. ade jejantas xmo naik pastu lintas bwh kena langgar.. rasakan lh.. dh 2org yg blik keja gn aku kena paksa naik jejantas.. lantak le ko nk kata aku ni kolot ke.. penakut ker.. atleast klu naik jejantas pastu jejantas tuh roboh.. aku bukan takat dpt insurance je.. aku dpt pampasan lg kot dr govt, sbb jejantas tuh kira hak kerajaan.. so? pk2 kn lh yer.. nyawa ke masa yg lebih penting..

Pesanan Khidmat Masyarakat ini di bawa oleh ~babyarisha~

No comments: