Monday, September 6, 2010

Sesi Kuih Tart Nenas

Ari sabtu ari tuh aku blik umh mdm diet jp.. while mr mole tdo.. aku n mdm diet membancuh le bahan2 tuk dibuat kuih tart.. jgn hrp le nk complete gmbr gn bahan2 dia ek sbb sambil mdm diet membancuh..aku sebuk mengulit kuih aku sendiri..
mdm diet bancuh mentega gn tepung.. ukuran yg tepat tuk bhn2 ni jgn tye aku..p tye mdm diet lh.. dia tuh sume ade lam otak dia.. dh tiap2 thn buat kn.. klu tgk buku pun sbb kuih tuh lama x buat @ kuih bukan fav dia..hahaha...
dh siap bancuh.. siap jd doh.. doh ke tuh.. cm bersepah je aku tgk bancuhan tuh.. siap dh gn papan nk gelek bancuhan td.. mana plak mdm diet ni p.. oooo...sebok cr plastik tuk alas papan gelek dia ler..
dh gelek kita terap plak ek.. cm thn2 sudah.. mdm diet ni mmg hampeh le nk wat tart gulung.. sume2 yg remeh2 mmg tidak no no ler kn.. dia tau yg mudah2 terap2 ringkas2.. sbb mdm diet kata..smpai msuk mulut xde nmpk corak.. asal rasa sedap sudehhh... nti yg dok mkn bukan nye tetamu tp mr mole..
hah..dh terap2 letak lam loyang ceni.. pastu ats tuh letak jem nenas.. aku le pye keja. mdm diet suh aku guna jari jerk letak jem tuh..xkose mdm... aku xmo manis2 nih..lekit2 ni.. i xsuker okeh!!
hasil yg aku tunjuk ni bile kueh tot mdm diet ni msuk lam oven.. proses pembakaran x lama.. plg lama pun 7minit je kot klu tepung tuh tebal @ api korunk kecik.. tuh psal aku n mdm diet kena buat byk2 siap 2-3 loyang br leh msuk lam oven.. lau x.. mmg x menang tgn ler smbil2 nk terap nk letak jem nk bakar segala...
siap sudeh kueh raya aku.. jmput dtg umh oiii.... smbil2 ulur duit raya..bukan kt aku ler tp kt ank2 buah aku.. leh le aku paw duit derg g tgk wayang.. hahaha...

No comments: