Wednesday, September 22, 2010

Drama Sang Memerang: Ep 2

Wang 18keping daun pisang sudah abes dipakai. Memerang jantan wat byr utang pd kerbau pendek. Dlm pd langsaikan utang lama, tambah lg utang baru.. "Arghhhhh" aku xphm betul lh memerang jntn sekor nih..

buat seketika sepasang memerang ini cube untuk hidup bahagia. akibat dek rasa iri hati dgn rakan2 di hutan, memerang jntn telah membeli sekor lipan bara putih bg mengganti lipan bara itam yg telah dijual pd tapir.. Semangat untuk menjelajahi hutan batu dgn lipan bara putih nye menyebabkan memerang jantan mengabaikan pasangan. rasa iri hati bila 2 ekor adik badik tikus tanah betina ikot serta dlm penjelajahan tersebut.

'heh, xde je tikus jntn yg dia ni nk bwk.. tikus betina yg getik amats ni lh yg dia hangkut naik lipan bara baru nih' bentak pasangan memerang jntn itu.

hasilnya trip naik lipan bara tuk 4matahari 3bulan berjaya utk memerang jntn & pasangan. abg memerang jntn yg seekor biawak air, bersama tapir,zirafah dan meerkot tua. tikus tanah 2ekor tuh dh cabut pd pg 2matahari sbb xsanggup bergelumang gn air.. hahaha..pdn muka.. gatai tdo tepi parit.. jd le cm aku..berselingkuh gn lipan bara..

dan pg 2matahari tu tikus tanah betina dua badik tu cabut bile dijemput oleh seekor kuda berkepala buaya.. Aku siap lompat2 ler.. sbb perjalanan seterusnya cume aku je permaisuri lebah. hahaha..tmpt seterusnya termaktub dlm peta zaman hang tuah lima bersaudara. jauh bana smpai sesat2.. kt situ aku boleh suka suki dgn memerang jntn aku.. tdo siap xlepas tgn ler.. berkepit je kitorg.. dia mmg xleh jauh dr aku..nti berdesing tinger dia bile aku humming. :) memerang jntn terserempak gn spesis nya..juga dr kaum keluarga memerang yg mencari mkn di tepi sungai.. ketua keluarga memerang air tu bukan cari mkn lg dh.. siap curi ikan2 yg tersangkut kt jala yg memerang jntn pasang.. padan muka.. hahaha..

naik matahari yg ke-4 rombongan berhenti menonton sekawan gajah liar yg dijinakkan.. se-jelah kwn tuh.. ade 3ekor gajah jerk.. nakal gk gajah kecil tuh.. asik curik mknn gajah besar.. seb baik permaisuri lebah berjaya menghalang gajah2 ni dr bergaduh. eee... manja betul ank gajah nih.. siap tarik2 sayap permaisuri lebah. seb baik x patah. pengalaman yg syok x syok dok ada.. hahaha.. balik bersama kenangan indah dgn gajah2...

No comments: