Thursday, September 29, 2011

Pelanduk dua serupa

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ini rakan-rakan.. kita akan mengenal satu peribahasa melayu iaitu pelanduk dua serupa. Maksud pelanduk dua serupa ialah dua individu yang mempunyai rupa yang sama/ hampir sama. Tapi individu ni bukan lah adik beradik kembar atau dari keturunan yang sama.

mcm cth korang ade kenal gn sorg kwn ni kt KL.. pastu ko jln2 kt area BP (motif pkai tmpt ni?) ko jmpe org yg hampir sama muka gn kwn ko kt KL.

selalu orang cakap. kita ni ade 7orang muka yg sama cam kita. so dlm Malaysia ni je ade 7 orang yang muka ala2 cm aku. tp yang aku hanya aku je lah, orang yg hampir serupa dgn aku tu bukan lah babyarisha yg sebenar. ngerti?

contohnya cmni ler..

source pic: google

both picture are not the same person. ni aku bg contoh ler. ketepikan semua skandal2 politik yg ada. so mcm klu ko jmpe Anwar Ibrahim pastu ko terserempak gn "Datuk T" (sorry aku lupa nama mamat yg muka serupa cm Anwar ni). So kira pelanduk dua serupa la..

cam yang aku slalu kena... slalu gaks ler terserempak gn pelanduk dua serupa ni.. kadang2 sebijik muka kwn baik aku smpai nak g tepuk bahu tegur dh ni.. seb baik tgk dekat2 dlu br rasa nak tegur tp bukan kwn aku. so senyap2 aku ngundur.. nti malu.. hahaha..
atau korang penah ade "rival" yg korang rasa amat dengki/ sakit hati tp bila kunun dh jauh..pusing2 nmpk muka org tu wpun bukan org tu yg sebenar. (ko phm x ayt aku ni? buat2 paham ek aku pun tgh xpaham.)
and for sure wajah2 pelanduk dua serupa korang tu akn korang jmpe pd ms2 yg tak sepatutnya. dan buat hati korang goyang. (ala2 cm terkejut berdebar-debar gitu) aku selalu sgt le jmpe muka2 yg aku xmo jumpe. not that these person are my rival tp klu tgk pun cm xleh nk blah so better jgn tgk pun. x phm ape yg aku mengarut? aku pun tgh tingtong nih.

so aku tinggal kan korang seketika gn gambar 2 wanita cantik nih.
zahnita & catherine zeta jones. (source pic by google).

p/s: ade sapa2 terasa gn tulisan aku? aku mohon ampun dan maaf jika ade hati yang terluka. tp klu korang terluka bukan salah aku pun. aku x tuju kat sapa2 ek. maybe korang tgh emo cm aku skg nih..

No comments: