Thursday, September 15, 2011

Kerana HUJAN atau kerana kelalaian Manusia

semlm hujan yg maha hebat. namun syukur pada Ilahi aku n IP selamat sampai ke destinasi. wpun ms hujan tu byk kereta yg mengalami kerosakan di tepi jalan. Terbit rasa kesian kt hati aku. Wpun kereta aku tu keta lama, buruk, cat dh pudar tp alhamdulillah masih boleh bergerak ke destinasi yg dihajati. Yes, Mr Kacak dh x kacak dh. wat to do. byk komitmen lain yg perlu di dahulukan. Maaf dear kacak, settle few matters nti darling take care of u kay. Wah!! cm le keta aku paham bahasa aku nih,. hahaha...
NI nak cerita pasal memandu kereta pada waktu hujan. well, aku xpandai cerita bab enjin n wat so bla bla bla tp masa memandu dlm keadaan hujan kita kena pastikan kenderaan kita dipandu baik, kita yg memandu mestilah dlm keadaan baik. no fever/ headache/ sleepy/ dreaming or wat so eva. else, we will end up like this..


This kancil end up infront of a big lorry. Masa hujan mlm td, cik kak kancil ni igt dia boleh le potong lori tu dr belah kiri sbb dia nak msuk kanan tp pecut tak laju yet body kancil ni melekat kt tayar lori n terpusing dpn lori. terseret few metres tau. Masa kejadian aku n IP mmg ade kt belakang kancil ni bout 10metres. So saksi kejadian adalah kami. mmg menjerit aku dlm keta sbb nmpk kejadian live dpn mata. We end up berhenti dpn lori n buat lori tuh berhenti. Don't blame the lorry driver lah. dia mana tau ade keta kancil melekat kt dpn tayar dia. Lori kan tinggi.
Dah berhenti tgh2 jln tu time tu plak la driver2 lain yg lalu nk slow kn kenderaan. isk.. aku dh turun dr keta n minta dirog jln cpat. nti lg jam panjang kan. but there are few drivers yg very d busy body bontot sendiri xnak jaga tp sebuk nak amek tau hal org lain. cmlh ko nk update twitter/fb regarding this matter kan. Tak membantu langsung.

Yet nobody injured last night. Kancil still boleh jalan dgn steady cume kemek kt tepi kanan. And alhamdulillah dlm keadaan yg basah aku selamat ke destinasi dan kembali pulang ke rumah. Dan selalu berfikir untuk menjaga keselamatan diri dan orang lain.

So, when it come to accident like this wld u blame the weather or blame it to the person who cause it? pikir2 kan lah ek.

p/s: sbb kn kejadian ni aku lebih berhati2 memandu kereta. dan klu jd co-pilot IP dlm keta landy aku lebih bukak mata. mmt tu bwk keta laju lah. seriauu makcik..

2 comments:

Ely Hasrul said...

aku kalu lalu tmpt eksiden mmg perkara pertama ialah memecut kete! xkuasa nk tgk, bukannye aku bleh membantu pon. takat tlg tgk xpayah la buat org blkg marah aje

babyarisha said...

xde button like plak blog aku nih.. hehehe.. yeslah ely, mmg tu yg aku akn buat sbb aku bukan reti nk wat emergency aid nih. mengganggu lalulintas lg ada.. but thank God, last nite xde yg cedera.