Wednesday, September 14, 2011

Di Sebalik Tabir "Photo Challenge Balik Raya 2011" - Part III

Melampau kan?

sgt2 melampau bile smpai ade 3 part di sebalik tabir Photo Challege ni sedangkan klu filem/telefilem pun di sebalik tabir ade 1 episod jerk. hahaha...

pape pun.. enjoice the picca ler.

huh.. bagaikan berjoget zapin di tengahari panas ni kan. ni dh ari ahad ms amek pic ni.. leleh air tiak tau.. mcm kena buli je gn IP sbb kena pkai songkok n sampin dia. semua ni gara2 nak jd superhero le kunun.
(adakah aku cube menari zapin atau menari ronggeng?)

owh..seperti innocent je pkai songkok sbb xnmpk rambut. bila lah nk berhijrah nih..
*rasa sgt kelakar bile tgk pic ni.. xtau kenapa*
(adakah saya spt patung cendana? atau cube meniru watak tugu negara? - entah!!)

huruf raya yg x jadi.. terpaksa pkai BIL n wife dia.. ank kecik bam2 dia.. sbb yg sulung tu dh tarik muka.. hahaha..
apesal aku x pkai gambar ni ek?
oooo....
pasal gambar ni xnmpk part kertas A4 tuh.. aku xreti nak nipu dok copy paste segala.. tu yg terpaksa buat huruf RAYA yg baru. kuang..kuang..kuang..lau x sure2 dh leh menang sbb dok sandar kt keta raya tuh.. hahaha..

and again hari yg sama lepas puas beraya umah makcik pakcik terus keluar ke lebuhraya Utara Selatan. IP kata bgtau BIL nak brenti jap so aku bbm SIL IP ckp nak brenti sat je tuk amek gmbr.

special request ni suh brenti dekat tanda jalan. amek ko di KM197.4 arah ke utara (KL la). ni betul2 lepas exit tol Air Keroh ye kwn2. so klu ade yg xpuas ati boleh la p jln2 Melaka n exit di Air Keroh. pastu cari tanda jalan ni. hehehe....

dan yg paling sukar ialah task 1. sbb nak cari polis kn. time2 raya polis mmg bersepah tp xde nye depa nak melayan kerenah aku tuk bergambar.. nak2 pulak klu diorg time duty. kompem2 lah xmelayan lg diorg jerkah ade le.. so last minit bila dh blik KL br aku n IP cari polis. dr sunway ke dsara last2 sangkut kt ttdi. motif sunway xde polis? no lah.. ade je tp sbb polis bantuan tu dh ronda ntah mana2 so decide straight to police station le kn.. smpai balai polis dpn sunway pyramid tu aku tgk xde pun polis yg pkai uniform.. semua dok pakai bj preman. so kecewa..
lari p balai polis damansara (uptown dsara). smpai sana byk plak keta dlm balai n seems like kaunter balai tgh busy. dhur.. at this hour (9ish.pm) ??

so we (IP n I) decide pegi bank sbb nk settlekan monthly transaction. ade 1 part area mutiara dsara tu xleh u-turn n hv to go far ahead for u-turn section tp IP p gatai u-turn kt tmpt yg xleh tu.. dh le cm nk terbalik keta ms nk u-turn pastu terus kena tahan gn polis trafik. suddenly aku pk, "cheh polis ni, time org cari dia xde time org xcari dia plak tahan kita". lepas kena bebel gn polis yg kunun nk saman sbb Ops Sikap ni n lepas IP goreng cerita keja kt newspaper so kitorg lepas le. xde saman.. Alhamdulillah~

Pas bank transaction tu aku yg drive sbb aku ni jenis yg mematuhi undang2 jalanraya sket *perasan*. IP ask to go to TTDI sbb nak terus p balai n mintak kebenaran. semua kerja jurucakap/spokeperson, negotiation, cameraman, lighting, jabat tangan etc etc adalah digalas dibahu IP. aku tau senyum ja. msti semua dok tanya, ni sapa yg masuk contest ni.. hahaha..

ni bukan berseronok gn polis lg dah.. ni dh beronok-ronok sbb ade 3 polis yg layan sama mkn uih raya. again, thousand apologies ek encik/ cik polis sbb sy bwk kuih je, air x bwk.. luper.. hehehe... kuih tu tart blueberry lg yuuu... beli kt BP. hehehe.. harus letak dlm keta dok ulang alik ms raya aritu..

so sekian sahaja kisah saya dalam raya thn ini.. thn depan kita sambung raya lg ek. ops.. I'd put up d banner kt tepi tuh..
Insyallah next year klu organizer rajin, ade le Photo Challenge Balik Raya 2012. and I will be in 3years in a row.

wow.. tonite mode:
-> Pasar Malam Sg Penchala - rindu sate..
-> TT session with Landy family - Yes! I call it family cz we hv parents, brothers n sisters, newbies, YL (aku le tuh), XYL (wifey) n kids. 

p/s: hope that arid didn't get mad at me cz i didn't follow up on the result of AA submition form. Sorry dear 9W2ARD. esok lah ek.

4 comments:

Ely Hasrul said...

alamak xsempat nk baca! sume entry xsmpat baca.. later2.. sbb nk komen hahaha (bleh komen dulu tu ntah ape2 ntah)

babyarisha said...

hahaha...ape pun tak boleh!!!

Ely Hasrul said...

part pakai songkok tu mmg lawak okeh.. hahah cam ustad pon ye gak..

bagus la si IP nk take charge sume, yg kitorg papi kan asik ikut aje tp satu haram pon xtlg. byk challenge kena buat kt KL sbb bila blk kampung xbape sihat & sebok, alih2 sehari kt KL dpt buat byk bende tapi dok muntah2 aje.. horror okeh! seb beik dpt facial free hahahaha

babyarisha said...

mmg tgh xde idea pun bab ni.. xde pk nk pkai spek mata itam ke.. nak deco2 ke.. ape yg ptt je janji siap! IP beria2 buatkan sbb tau 1st prize tiket flight. klu aku menang dia igt dia leh folo skali ler.. hahaha.. gituh kesahnyer..