Thursday, August 25, 2011

Drama Swasta di malam yang hening

cerita ni mengingatkan aku pada satu kejadian rambang. eh.. baca je lah. hahaha...

semlm (rabu) cam mgu2 seblm puasa TT session or sesi Teh Tarik berlangsung atas permintaan ramai. masa tu lh nak bertukar2 cerita/ pendapat. ade yg nak pass2 barang ke.. and malam td sesi Teh Tarik (wpun tak minum teh tarik). n malam td ade permintaan kuih batang buruk dan bunga api raya. so, abg gegat bwk all the way dari keramat. hahaha.. jauh anta smpai kota damansara. so ramai2 la qiqah kan batang buruk tuh. hihi.. mekasig abg gegat!!

tgh sedap2 layan borak pekena coke laici (bukan aku) gn kuih batang buruk tiba2 semua dok senyap. *suasana hening kt meja kitorg wpun lepak kt kedai mamak sajo* terus berpaling ke arah laluan pejalan kaki seberang jalan kedai mamak tuh.. (baca: kedai mamak di tingkat 1 ats parking kereta). semua kitorg 6-7org ni dok tgk drama swasta kat tepi belalai gajah (tmpt pejalan kaki ada bumbung) tuh. satu couple melayu tgh gaduh besar (awek tu pkai tudung so aku assume melayu lah). wpun kitorg x dengar ape butir yg diorg ni dok gaduh kan tp dari gaya tepis2 pegang2 muka tu kira kes gaduh besar & pujuk memujuk le kn. tp yg dok pujuk tu si awek ni.. yg pakwe dia dok tepis2. lama gak ler drama swasta + air mata ni berlangsung. dari elok2 dh kena pujuk smpai le keluar sepak terajang bagai (baca: sepak plastik je). gn minah tu dh berjejer air mata nanges smpai nak balik umah ler.. (kwsn apartment). drama swasta ni berlangsung dr jam 11++ kot smpai le jam 1pg time aku dh nak balik couple ni masih ade sendu2 lg.. awat cheq~ gaduh2 sayang ja.. jgn lah lelebih sgt.. mgu dpn nak raya dh.. hik.hik...

balik lewat mlm td smbil aku melayan perasaan. aku penah hadap semua tu dulu.. gaduh2 sayang.. tp berejam gak lh nk kasi settle. last2 x settle gak. dlm pd sayang jln penyelesaian ialah ..... hrmm... alhamdulillah.. dgn IP skg xde nak gaduh2 sayang smpai bertengkar jerit2 nanges2.. sbb wpun IP xsuke pujuk tp dia tau time bila nak kasi aku sejuk hati. time bila nak berbaik. sbb aku pun tau yg IP ni jenis tak suka gaduh bertekak & jenis cool wpun byk masalah. Yes. semua org ada masalah masing2. jgn igt IP tu muka cool & baik nerd (bak kata kwn2 la) xde masalah. besar punya masalah dia tgh fikir. aku je tau time bila dia bermasalah time bila dia berfikir time bila dia xmahukan gangguan (tgh cari solution). pape pun aku ttp berdoa yg terbaik tuk aku n IP.. kan IP kan.. cerita raya, baju raya, kasut raya, jln raya aku simpan nti k..
da~~

No comments: