Friday, December 16, 2011

Cerita naik Cameron Highland bersambung

cerita mula kat sini.

Lepas kawan aku dah puas bahankan budak kelisa tu, dah dia parking tepi tuk 5mins pastu pecut laju2 potong barisan depan. menghinggut gak le nak menyampaikan 2km je lagi ke Pekan Brinchang. tiba satu keadaan (keadaan? ke situasi?) IP kata nak turun jap p kat keta depan tuk borak2, makna nye aku le kena drive. Hell NO!!! seb baik jalan x bengkak-bengkok. naik bukit turun bukit je. So IP park je tgh2 jalan tu tarik handbrake n keluar dari kereta. aku pun ikot sama keluar kereta, yelah, sah2 kena tukar pegi tempat driver kan takkan kereta tu boleh jsalan sendiri tanpa driver. Aku belum lagi kaya nak beli kereta canggih manggih camtu.

OK. time aku yang drive silap besar le kereta2 lain yang tak sabar nak memotong barisan. Memang TAK DAPAT joe!!! aku tak kasi ruang sikit pun. ikot rapat gn kereta kawan depan aku tuh. dan sebab aku yang memegang stering kereta makanya aku lah yang akan meng'hon kereta2 yang berniat untuk memotong barisan dengan niat aku memberi amaran kepada mereka dan rakan2 dihadapan (sangat ayat SPM). sampai satu time tu ada kereta yang nak masuk depan rombongan doyan geng kami dan mula dari aku n kawan yang depan skali dok tutup jalan. serius tutup jalan tu maknanya satu line jalan tu kami conquer barisan sorang ke luar sorg ke dalam line. so peluang nak memotong baik dari belah kanan @ belah kiri memang tak dapek!

skang aku nak cerita kenapa yang dengki sangat kitorg taknak kasi orang lain memotong.
  1. sebab semua orang pun nak naik ke Brinchang tapi boleh bersabar dan beratur. So kalau dah lambat sampai beratur la kat belakang, kenapa nak memotong barisan? Kesian kami2 yang sampai awal dan penat beratur nih.
  2. walaupun laluan dari Kg. Terla tu dua hala tapi jalan dia bukan jalan highway yer. dengan takde lampu jalan so korang agak time2 tu terang benderang ke. TIDAK!!! gelap gulita ok. kena plak naik time gerhana bulan. so angin agak kencang cahaya bulan memang tak nampak dek dilitupi awan gelap yang memberat dengan air hujan (sh**. nape entry aku ayat cam haram nih). dan aku ulang cakap. Laluan DUA HALA. so satu laluan tuk aku dan satu laluan kereta mendatang dari arah Brinchang. so kalau ade kereta yang nak memotong di belah kanan sure akan masuk laluan sebelah kan? betul x? paham maksud aku? kalau hari siang ko nampak ke kereta datang dari arah depan ko.. kalau malam adakah lampu kereta itu membantu untuk membuat ko alert akan kereta dari hadapan? aku rasa tak. sebab sah2 le ko dok lorat nak potong barisan n dok tengok2 belah kiri mintak simpati nak msuk depan kereta orang lain. dan kalau kereta mendatang tu tak perasan kereta ko ada dalam laluan dia, apa jadi? kebabommm!!! eksiden la. kalau libat ko satu kereta je takpe.. ini libatkan kereta orang lain. kalau kereta ko tu berdentum dgn kereta aku yang ada kat sebelah ko nih. aku pun ikot sama cedera. kereta aku rosak. kereta orang lain pun terlibat sama. jadi? tu kan dah menyusahkan semua orang. kalau ko dah susahkan aku sure aku panas hati punya kan? So, tu sebab le aku tak kasi kereta2 ni sume memotong time2 jam.. semua orang terlibat semua orang susah semua orang naik angin nanti.
tu le punca nya aku tak kasi orang memotong barisan time2 jem tak hengat. ianya akan menyusahkan semua orang termasuk lah aku. which it will make me annoyed. *dang*. kalau le ade yg gatai potong barisan, pastu ade kereta mendatang pastu tak leh elak pastu bertembung eksiden pastu ade kereta meletop pastu ngan aku ngan kawan2 aku ngan IP aku terlibat dalam letupan pastu jalan semua jem sebab eksiden tu pastu segala polis bomba ambulan sume takleh lalu pastu lambat la nak selamat kan aku ngan kawan2 aku. nak harap orang sekeliling? ade 2-3org je kot yang tau pertolongan kecemasan, yang lain tau tengok, amek gambar post kt fb/ twitter/ blog atau pun nanges kunun simpati. Tapi sebenarnya takut!! So aku memang tak mo bende macam tu jadi tu pasal aku tak kasi orang potong barisan kereta aku. Lagipun aku bukan jenis orang yang sabar.

Bila dah sampai Pekan Brinchang aku cpat2 decide nak p pasar malam tu jugak2. nak beli strawberry n bantal strawberry yg gebu's tuh. cpat2 IP park kat parking area yang dah hampir kosong. Oewh~ kami sampai pekan Brinchang dha nak kul 10.45malam. dari simpang pulai jam 7mlm. 3jam 45minit. hakikat perjalanan cuma 45minit je kalau tak jem. kawan2 lain semua terus cari petrol pam sbb nak g toilet. ketidaktahanan nak membuang. hahaha.. Kat pasar malam pun jalan sikit lebih kurang. peniaga semua dah bungkus nak balik. dapat rembat udang goreng RM10 ngan strawberry 1 paket pun RM10. pastu beli FM lambang CH. tp bukan gambar strawberry amek gambar lenroba gak. hehehe.. terpengaruh gn kawan le yg beli FM gambar lenroba aritu..

cut the story short! pas beli makanan terus amek keta n pegi cari toilet. lepas menyelesaikan hajat cari kawan2 tadi yang kunun ada kat kedai makan. derg stay kat satu kedai. pastu agknye orang kedai tu tak prepare nak kena serang dek ramai orang dalam 1 masa so kelam kabut le dgn salah anta order lah ngan air tak cukup lah dgn baru nak masak nasi lah dgn telur habis lah.. lauk segala daging ayam stong semua takde lah. kesian kat kwn aku satu family dpt order nasi goreng biasa je tapi nasi tu betul2 baru masak so ada rasa mentah sikit. nak ppuan dia tak abes makan sbb katanya nasi keras! satu family lagi order nasi putih gn tomyam tapi tomyam kosong je dpt. isi memang tadek! tomyam masam plak tuh.. kesian sungguh. aku nak offer makanan aku pun cane, nasi goreng kampung rasa masin. eeeeuuuwwww.. gagah jugak abeskan sebab lapar. pung pang pung pang lepas layan teh o suam (orang minta teh o panas) cpat2 decide nak turun KL balik sbb for sure memang tadek bilik kosong @ hotel yg ada room availability.dan dgn 6biji kereta yang naik ke CH, 6biji ni jugak le yang turun. lagi 3kereta memang dpt bilik lah sbb depa dah naik awl2. lgpun depa pun pasangan baru suam2 kuku pengantin. so bagi peluang kat depa. And gang complete. let go back home to Kl yo'.

p/s: sambung lagi? 

No comments: