Sunday, December 12, 2010

Ke Ulu Yam Kita?

TQ myvi putih sbb sudi bwk aku kuar..wpun plan dr subuh pg hgga ke ptg tp aku cume muncul bila jam dh tunjuk angka 3ptg.. hahaha... 
mula2 cari mkn kt tmn permata.. beli rojak, pisang goreng n keropok goreng..

Jom.... kemensah mulanya.. tp jln msuk kt dpn Zoo Negara tuh jam x hengattt....
U-Turnnnnnnnnnnnnnnn......

dan myvi putih membawa aku ke Ulu Yam....

Yahuuuuuuuu..... sure air sejukkkkkkkkk

leh khemah lar....

ada kabin bagai... 

tmpt tuk berkumpul n mkn...

close up kabin... wah!!! ekonnnnnnn.....

dewan.. ade ekon jugerkkk...

toilet yg ok2 lar...

dr jauh ade pondok tuk sewa..tp ini pondok naik pun plg ramai 4 orang dewasa.. 
"ramei2 nti runtuh rumah hamba" 

air nyer sejurkkkkkkkk... gegel ketap2 gigi lagik... 
siap ade ank2 ikan berenang-renang lawan arus air tuh.. sgt kiut...
tp xdpt le nk tunjuk gmbr sbb bile dh jmpe air.. jgn kn hp kamera yg mudah abes bateri jerk aku lupakan.. mkn pun x hengat... tp mkn jugak ler sbb byk nye mknn smpai ke ank2 ikan tuh..lau boleh sume aku nk tabur ke dlm sungai.. ini bukan sesi mengotorkan tp sekadar memberi makan.. :) tp myvi putih ckp ptt dtg bwk mknn ikan bukan bwk rojak.. *grrr*..

butbe prepare wit insect repellent yer.. smpei bintat lengan hamba...
tuh psal klu korunk p sana akn nmpk kesan unggun api..sbb nyer yg p piknik/ camping akn bakar daun2/ ranting2 kering tuk halau nyamuk.. sama bahaya nyamuk hutan gn nyamuk bandar.. nyamuk hutan lg gemuk2 u~~.. so bare in mind lah yerk..

ops.. lupe nk amek contact the woods resort ni klu2 ade yg berminat nk camping @ wat gathering @ team building.. myvi putih ni cm x approve je minat aku tuk ringan2 mulut.. start enjin terus blah.. *panas ati*..

xpe... klu sapa2 yg nk p sana leh le ke hutan lipur sg tua kt ulu yam sana.. n klu rajin leh singgah ke empangan batu.. odw balik aku tgk ramai plak kaki2 pancing ni port tepi empangan.. naik ke ikan? hahaha.. till then!!

2 comments:

Biqque said...

hoi! masuk GA aku :D (wah paksa!)

Hanna Hanny said...

best nya mandi sungai.. yang jauh ke tepen kitorang dah smp. ulu yam ni, x pernah lgi.. hahah