Wednesday, December 1, 2010

aku blogger so what!!!


terjatuh ke laman abg ben ketika sedang mengendap dari tingkap ako setelah keseorangan bermain pasir di tanah biqque *aku kt tepi pantai ke, kt depan rumah orang nih?

sapa aku? terang2 kt blog nama aku.. hahaha.. x ah.. nama sbnr aku bukan babyarisha.. lain2.. igt lg dlu kecik2 blik dr skolah tadika sure nanges2 nk tuka nama.. kunun nama aku x sedap.. kwn2 ade nama siti ada aida ada sharifah segala.. nama aku xde siti.. xde sharifah.. siap pandai2 reka nama lg letak 'siti' kt depan nama sbnr kunun cm cantik.. tp bile ibu dok pujuk2 x jln gak last2 ibu ckp klu nk tuka nama kena buat report polis. sbb? sbb nye nama skg dh ade ats surat beranak.. kena report polislah.. buat surat kt pejabat pendaftaran lah bg alasan utk tuka nama lah.. kena denda lah.. nti byk soal lah.. n bile dgr nk kena report polis buat aku terdiam kunun mati niat nk tuka nama.. ibu pujuk2 kata nama aku lawa gak sbb ada 'nor' kt depan dia.. sama mcm kakak2 aku gak.. dan arakian kalinya aku terus xbukak mulut psal tuka nama nih (seb baik bgtau ibu je.. klu bgtau abah haruslah aku kena marah.. fyi: abah aku garang).

time tadika aku aktif kelas menari.. kira juara lah tuk tadika daerah tmpt aku membesar dlu (datuk keramat).. smpai aku darjah dua pun still g kelas tadika tuk latihan menari.. ms tu ade kes hantu su**.. korunk igt x cerita ni? xmo cerita pjg2, ni bukan blog hantu... ni blog aku.. tp nk cerita ms tgh menari2 kt kelas tibe2 dgr org bg salam dr luar kelas.. cikgu plak mmg kt dapur buat susu ank dia.. n sum1 dlm ramai2 geng menari aku jerit kunun nmpk org kt tingkap tgh mengintai.. yg menjadi kepelikan.. luar tingkap tuh xde tmpt pemijak sbb kelas kitorg kt tgkt 1. cuak x? cuak x? smpai cikgu pun cuak.. semgu xde latihan menari.. 

time skolah rendah aku bukan pengawas..bukan pengawas perpustakaan, bukan ketua @ penolong ketua darjah.. aku antara yg namanya naik kt papan hitam sbb buat bising.. aku slalu geng gn dak lelaki sbb dak2 ppuan yg cun2 dr aku asik kena usik je.. sbb xnk kena usik aku geng le gn dak lelaki.. bijak x aku? bijak... terima kasih..

skolah menengah smpai 2.. tamak tol.. hehehe... x..x.. tingkatan 1-3 kt ampang.. pastu sambung kt kampung aku skg ler (PD)..pastu fail spm.. xde le fail tp result corot.. ibu kecewa.. abah marah giler.. tp abah ade pesan lepas aku nanges2 hebat "tomorrow is a new day" pesanan yg aku igt2 smpai skg specially sblm tdo bile dok pk byk nyer masalah... byknye benda nk kena setel esok hari.. n aku pesan kt diri aku.. 'esok adlh hari yg baru.. semangat sikit'

msuk kolej mara melaka pun pndai2 isi borang sendiri.. bile part nk reg kena bwk slip gaji bapak/penjaga br lh aku mintak kt abah aku,.. br lh bukak mulut kata dpt blaja kt kolej mara.. result xgempak le sbb aku bukan budak pndai tp berjaya gk le naik pentas dan menggenggam segulung diploma.. dip sajerk... skg br ade inisiatif nk dptkn ijazah wpun dr dasar jarak jauh.. jauh ke PJ dgn Serdang? hahaha..

koje? jgn ckp..aku blaja wat akaun tp aku lg terror wat admin.. hehehe.. dr keja kilang smpai le kompeni minyak turun ke kedai nasi ayam n sangkut kt syarikat i.t.

pjgnye kesah aku.. aku kenal blog masa aku berjinak2 nk men ym.. mirc ni aku x minat sbb ms mirc popular aku br form 2 kot.. xde duit nk g cyber cafe. bile dh keja.. dh ade internet kt pc br ler kenal ape tu blog.. cane leh jatuh ke laman kak merah pun aku xtau.. tp sbb teruja tgk dia tulis hal dia n family dia dlm blog menyebabkan aku terjebak juga.. tp aku lebih suka membaca blog orang dr update blog sendiri.. hahaha.. (malas namanyer).

dluuuu...dulu la ms start blog ni xheran ape org nk ckp.. aku pk yg elok2 je.. think +ve kata.. smbil2 bc blog org lain... kasi komen.. leh buat diorg singgah blog aku.. leh ade kwn.. dgn blog ni aku kenal beberapa org yg skg dh jd kwn aku.. xterlintas di otak slow aku yg blog ni leh jd pemusnah klu xkena cara... -ve nye bile ade org yg guna isi kandungan penulisan blog aku ni tuk hentam aku balik.. n 1 think yg buat aku pns ati dgn blog bile yg membaca tu xreti nk guna kotak komen tuk tanye aku.. terus2 mai kt aku @ ym aku tye kes yg ptt aku jelaskn dlm blog. bile aku ckp tulis kt kotak komen xnk sbb kunun nye nk tau sendiri.. abes tuh.. klu aku nk cite directly kt seseorg watpe aku bukak blog n bg ko baca? ade pk x korunk.. penah jd cmni x? lg 1 hal bile ade org guna blog aku utk hentam aku dlm blog dia.. *ade org info nih* selamat lah org tu dok blogging sajerk sbb xleh nk kalah dgn aku kn.. hehehe... korunk leh kategorikan org ceni part +ve @ -ve ek.

blog aku utk aku.. korunk nk baca boleh je.. nk komen mmg le.. klu x, xkn aku bukak kotak komen kn.. nk kutuk? aku anggap satu kutukan membina klu kena cara.. nk glamer?ntah!!! xpk part tuh.. maaf.. aku ni jenis lmbt nk mesra gn org baru.. tp bile dh kwn gn aku.. aku mmg jg kwn2 aku..terbaekkkk....

bangga? ofcos ler.. sini le tmpt aku luahkn rasa.. tmpt aku nk cerita.. tmpt aku kenal blik siapa aku n ape kisah aku dulunyer.. sini juga akn jd tmpt aku tulis sejarah silam aku.. tulis sejarah yg akn aku bina.. *ehem..ehem..* dan blog jugak aku akn tunjuk kt ank2 cucu2 aku nti... *klu ade ler*

abang ben.. tabik spring *toing-toing* lah sbb bukak segmen nih,. aku pun xpenah pk nk wat ceni.. pjg akal ko ek bang... link kt blog ko leh jd bahan bacaan aku bile boring2 kt opis.. *xde keja da*.. hehehe...

No comments: