Sunday, January 16, 2011

Seminggu berpantang

hik.hik.hik.. ade org yg terpedaya dgn tajuk entry sajerk.. cian ek.. jgn mare kay.. kita gurau2.. xleh gurau p dok surau.. wat amal ibadat..jgn kaco org dgn kata2 yg menyakitkan hati...dosa tuh.. ops..terlebih sudah!!

ade yg rindu aku ker? lama kn x update.. semgu ade? entry yg ado pun kisah 2mgu sudah.. ku post kn jua sbb sume dh siap dlm draft. pastu dok diam2 tak meroyan cm org lain.. semgu kt kg.. kisahnya dh terpendam lama.. 

ank2 buah kena demam campak.. berjangkit skali gn ibu dia n maid.. yg aku plak ade p jenguk...melayan kn yg sakit bagai.. dh lebih 3mgu pun skali tuh gn aku2 terkena.. hamek la demam kura2 kejap 2 mlm dr ari jumaat.. sabtu pg dh nmpk keluar campaknyer.. tp diamkan dlu.. bila ahad p belasah air kelapa sebijik.. hasilnya mmg memuaskan.. keluar le segala panas segala campak kt badan nih.. owh suda x mulus kulit ku ini.. seb baik dh bilang awal2 kt bonda tercenta.. katanya klu aku xlarat drive dia nk p amek kt KL.. sungguh mulia hatimu ibu... tp ku gagahkan jua le drive slow2 dr KL - PD. seb baik kunci rumah ade kt tgn.. klu x harus lah menunggu bonda ku pulang dr membeli belah.. aduyaiii....

ptt le lebih elok kena campak ni ms kecik2.. klu dh tua bangka cm aku ni lg seksa... time kecik2 klu sakit duduk saja le tepi sudut... dh besar panjang nih? huiiiiiii....terukkk... sapa kata x teruk.. nk gerak sakit, x bergerak pun sakit.. tdo pun sakit..  habis satu badan terkesan dek campak nih.. bisa2 badan ha... 

nak makan pun xleh sembarang.. pantang makan makanan laut tuk 3bulan.. pantang makan kicap/ toyu smpai luka kt badan sembuh.. klu x parut luka akn jd hitam.. pantang makan telur sbb gatal.. ades2.. seafood is my fav taw.. cane tuh... semgu dok gn bonda mkn pakai sume bonda uruskan.. kena pakai kain batik gn baju kedah... xboleh pakai seluar panjang.. muka bertepek dgn bedak sejuk dan ubat sapu.. pergh!!! seb baik xde   smpai bab bertungku berurut segala.. klu ade mmg kompem berpantang anak sulung nih.. hehehe.. sure ramai yg gelak bile aku cite ceni.. tp yg hadap sakit aku je lah.. mmg dh cm perempuan bersalin sulung ler.. 2hr mula2 sakit nk bergerak pun slow... nak2 plak ade luka kt pangkal cik von.. langkah satu2.. siap berpaut kt dinding takut jatuh.. 'ye kak, ye makcik..sy dh rs sakitnya berpantang, sy belum rs sakitnya mengandung, sakitnya bersalin lg.. nti ye..jgn tye soklan bila nk kawen..saya muak'..

ari ni masih kt kg..  Insyallah klu xde aral 2-3hr lg aku blik KL ler.. tuh pun ade niat nk sambung cuti.. hehe.. demam campak pun dh beransur baik..Alhamdulillah... parut yg tgl kt badan nih.. adehaiii... kena le rajin2 mandi susu wat scrub bagai klu nk tubuh mulus balik sblm sakit dlu.. tuh nti aku usahakan yerk.. mgu dpn kita jmpe lg ek kwn2 ku.. (mgu dpn tuh esok jerk.. ari ni ari ahad).. hehehehe...

No comments: