Wednesday, May 29, 2013

Bilanya nak rasa sakit?

As early 7mo preggy aku dah kena false alarm. tapi sebab dah doa dan minta pada Tuhan biarlah aku rasa cukup 9bulan mengandung jadi takde lah lorat sangat kalut ke hospital. tunggu je lah sebab kak ana cakap rasa sakit cam period pain tu akan datang kerap dan bila sakit datang setiap 2minit maknanye memang dah nak bersalin. tapi sakit tu datang kejap jer then lena le aku tido sampai pagi.

Cam post yang lepas, opismet dok lorat tanye bila nak cuti/ bila nak bersalin n aku jawab tunggu sampai baby nak keluar baru aku cuti. dah set dalam otak, Isnin pegi keja buat tu buat ni.. tapi sabtu sebelumnya aku dah rendam bunga kembang semangkuk tu.. ahad pagi bunga tu kembang penuh baldi.. ok! sebab tak paham lagi masa tu aku angkat dan keringkan bunga tu letak atas kertas jer..

Lepas mandi dan kemas barang baby serba sedikit aku pun relax duduk kat tepi katil sambil pikir plan hari ahad nak ke mana dan buat apa. Masa tu baru perasan ade lendir merah kat tepi peha.. sebab vodo kan anak pertama mana nak tau pape kalut ler aku pi cari buku pink n check ape yang nurse KKI tu cop. oooo..keluar lendir darah, keluar air yang banyak..terus g spital. so tunggu la hubby siap mandi n sound. "kalau u takde pape plan arini, lepas makan anta I p spital tuk check yer". sang suami yang penyayang lagi setia hanya menganggukkan kepala dan bersiap. Cheh! cam den tak tau dia pun cuak.. hahaha..

Nak sampai hospital pun makan masa 30min sebab hubby dah salah jalan. Siap tanya, bill hospital brape nye nak ready .. lor!! cam la aku ni tiap2 tahun beranak yang dok tanya rege bil spital.. HUH! owh.. sampai spital ngan parking jauh both kami laki binik lum makan lagi. still aku takde rasa sakit cume berat nak bawak badan jer.. sampai dewan bersalin terus kasi kad pink n cakap dah kuar lendir darah. "ok, puan duduk dulu nanti kita panggil tuk buat pemeriksaan". Deng!!

No comments: