Sunday, April 8, 2012

Bila takde kat rumah

Assalamualaikum.. wah.. tunjuk baik arini beri salam. mood dah ke laut nak update blog but but but aku nak share 1 story yang maybe ade antara korang pencinta haiwan kat luar sana pun mengalami keadaan yang sama atau hampir sama. Pernah terfikir tak ape yang haiwan peliharaan korang buat masa korang keluar bekerja. Spesifik haiwan peliharaan ialah kucing atau anjing. (jangan fikir panjang pusing kepala bagai, ada jugak melayu yang bela anjing sebagai haiwan kesayangan cuma nya tak keluar paper @ blog jer). Owh, spesifik ni sebab kalau korang pelihara ikan emas ke, ikan laga ke abes kuat ikan tu melompat dari balang/ akuarium dia.. dan korang balik dari kerja tengok-tengok ikan tu dah tergolek keras (sian plak aku nk guna word mati).

Hari ni meh sini dengar cerita anak kucing kesayangan aku nama Oren nih. Takde mukadimah sangat la sebab mesti ramai dah kenal Oren nih kat sini, sini dan sini. Tapi yang tak tahan kalau tinggalkan dia sorang-sorang ops sekor-sekor!!! lagi-lagi pulak kalau ada kertas sepah-sepah ataupun tisu gulung. hasilnya......


one more

kunun tunduk malu bersalah sebab mak kucen (aku le tuh) dah balik keja. takut kena hambur le tuh. ye, walaupun bodoh jerit kat kucen tapi ko akan rasa kesian last2 ko peluk gak kucen tu dan abes segala marah dan tension berlalu pergi. dalam pada penat balik dari kerja tuh aku capai gak ler penyapu dan sapu le segala kecerdikan hasil mainan ank kucen aku. yes i'm a mommy to my dearest kitten (dah jadi cat). hahaha.. don't argue about being call a mother to your not biological children. baru kucen dah tension, kalau anak sendiri tak tau le camner nanti. hahaha...

dan memandangkan aku ni hidup di rumah sewa instead of rumah sendiri sebab belum mampu jadi asas yang ada seadanya dalam rumah sewa tu idak le aku tukar2 gatal nak menambah beban aku.. asalkan ada lantai, dinding bumbung segala yang menghindarkan aku dari hujan dan panas dah cukup le kot kan. tapi ade satu bahagian bekas lobang air cond dalam bilik depan yang aku malas nak amek port tapi Oren dah skodeng awal-awal.


abaikan bain baju aku tuh.. lihat ke atas perangai anak kucen kesayangan aku..


close up..


kantoi suda... pandai sangat panjat kan tapi nak turun tak reti... mengiau je lah atas tu lima minit.. takut nak turun sendiri nanti patah kaki... hahaha... terpaksa le angkat junjung dukung segala nak kasi turun... 
ni sebahagian je perangai nye.. yang pasti aku kena sorok tisu gulung kat celah dapo.. dapat dek kucen nih abes la dia wat teman wrestling.. hasil nya nanti aku gak le nak kena kemas kan.. hahaha..

what's ur cat do when you're not around?

1 comment:

ankeljonni said...

hakhakhak... hmmmmm... nasib baik tak di cakar2 baju hang tu...
kehkehkeh