Sunday, September 11, 2011

Di Sebalik Tabir "Photo Challenge Balik Raya 2011" - Part I

holla..

Selesai sudah Photo Challenge Balik Raya 2011 . Alhamdulillah! cm thn sudah punya photo challenge ade kesinambungannya thn ni aku kasi di sebalik tabir plak. Boleyh? jom kita layanz cerita disebalik tabir nih.

Cm thn lepas, 1st raya sure berkumpul kt umah cik puan. (sbb umah dia besar n muat tuk 3family). dan awl2 aku dh kasi tau gn cik puan, thn ni pun ade photo challenge lg n agk sukar gak tasknya (sbb br 1st raya otak msih slow). belum smpai tghr 1st raya tu ade plak kisah air mata yg wat aku down giler2.. smpai kn hati ni ckp, "aku nk tarik diri je lh. xde mood. bukan rezeki aku thn ni nk menang pape agknyer" so dh nekad nk kuar leptop n said, "AKU TARIK DIRI". hati sgt la sayuuuu... smpai aku bukak mulut kt cik puan, 'thn ni photo challenge ade lg tp cm susah je' cik puan kata try buat dlu.. so kitorg start gn main gelongsor. 

membawak le sepotong ketupat n ketupat yg belum potong nak tunjukkn kunun mkn ketupat. sbb aboy dh nmpk we all kuar, dia pun nk ngekor..kang nanges membanting diri ke lantai satu keja plak nk pujuk so bwk kn je lah.. terpaksa naik sama2 gn aboy botak nih.. dia ni kepelikkan le tgk acu dia main gelongsor (sorry aboy, bukan acu nk main sgt.. dh tugasan cmtu)

terkekeh gak le nk buat mende ni..mmg le senang..dok saja ats gelongsor tuh tp dh tuk mainan budak2.. aku ni saiz time posa bukan makin slim tp makin naik.. muat2 je papan gelongsor tu gn buntot aku.. hahaha.. seb baik le task ni cpat siap.

Task kayuh basikal lg cm haram.. dekat 15mins gak le tr buat task ni.. dr dlm laman rumah smpai kt jln dpn umah cik puan. Yg lawak sbb tayar beskal ni xde angin (beskal ank buah) lg plak kecik tuk saiz aku nih.. bwk ke jln dpn umah cik puan pun xleh gak nak kayuh jauh2 so terpaksa le imbang badan asalkan x jatuh. siap kena tego dek jiran kununnya kitorg ni galak amek gmbr tuk facebook. sorry kak nani (jiran), ni bukan tuk facebook tp tuk photo challenge kt blog. *nge* .

seb le dpt gak 1 shot kaki x pijak tanah. ahhhh...belasah le kn.. buntot dh sakit dok ats beskal tu.. tmpt duduk dia kecik.. hehehe.. (xsedar aku yg membesar).

3rd task dlm 1 hr raya. panjat pokok!!!

serius bab ni aku cm cuak.. bukan cuak jatuh ke dpn.. cuak jatuh ke belakang atau pun dahan patah (berat sgt ke aku ni). ni siap amek tangga lg weyh.. mana leh panjat gitu je pokok rambutan cik puan nih.. gn baju kurung gn kain sempit.. mau koyak bj raya aku nti.. hahaha... dgn sengaja menggantung ketupat kunun nak wat hiasan le kan..

mesti korang tertanya kenapa official photo challenge aku x guna gambar nih.

cube perati kan betul2 ape yg kurang kt gambar nih..
nampak tak ape yg kurang?
.
.
yes..skali tu lupe nak pegang senduk nasi da.. 
.
.
.
ohh...harammmm...
klu x harus le gmbr ni aku jadikan official photo tuk task ke-10.
muahaha...

ok! di sebalik tabir tiga task ni aku dh story d mory.. lg 7 task. kita sambung lenkali ek.. aku penat pk. kuikuikui.. daaa....

4 comments:

Biqque said...

gambar tu menarik seh! nape la tak pegang senduknyer...

babyarisha said...

udah kata nye luper... dh blik BP br teringat bile cek gmbr kt hp.. kerugian di situ..

Ely Hasrul said...

hoi! part pokok tuh sumpah besh siap gantung tupat & sign lagik!!! apesal xlukis aje senduk nasik kt tgn??!! hahhaha

babyarisha said...

aku x reti nak edit pic la weyh.. ahaha...