Friday, September 23, 2011

What actually happened?

Wknd aritu sure ade yg tertanya kenapa aku update direct fr Blackberry (tu pun klu ade yg bc blog aku time wknd lh kan). FYI last wknd aku blik kg kt BP. biase lh, org xde kg so menumpang le kg org lain (sedar diri). jadinye kunun IP nak membersihkan tanah "my dad" and aku yg tak penah2 ke kebun pun gatai le nak ikot. sanggup le bgn awl sbb dh set dlm minda nak ke kebun. asal sbnr keadaan di kebun adalah spt post ini.

Yes that's how the condition. Lama dh FIL x tgk tanah dia sbb byk keja. lgpun kederat tulang 4 kerat tu pun kena jaga juga (hakikatnye FIL yg byk wat keja ms kt kebun nih). so dari pack barang kt rumah, smpai ke kebun turunkan barang2. buat kolam tuk tadah air (serius aku xpenah jd petani/pekebun so jakun le.. oooo cmtu buat kolam - setakat besarkan longkang n dalamkan lubang pd bhgn hujung longkang, nti air akn bertakung). tebas semak sementara tunggu kolam penuh, cari kayu tuk jd pelantar kolam smpai la ke bhgn ceduk air tuk penuhkan tong tuk start sesi melancar.. ops silap.. meracun. (ni nak cerita aku ke cerita FILku?)

so sesi meracun tu urusan IP, "my dad" and "my younger bro" yg buat. FIL suh bakar daun kering sbb katanya kebun xde nyamuk tp byk agas.. nti asap dr daun kering tu akn halau agas tuh.
orang lain yg meracun orang lain yg lebih2 pakai mask.

aje jenuh gak nak hidupkan api tuk daun2 kering tuh.. last2 IP curah minyak. br le api naik sikit.. dpt le halau agas2 yg nak menyerang kitorg. another 1/4 petak nak siap mesin racun plak wat hal. so packing balik ler..

and petang aktiviti serkup longkang/parit plak. eh.. serkup plak.. sauk ler. (tp cara IP tu cm serkup sebab dr ats kn). post ini.

dari parit smpai ke longkang kt kelapa sawit. siap boleh dpt ikan haruan tp BIL kata lepaskan jer.. so dpt le ank2 ikan ni tuk dijadikan umpan pancing. ayarks.. yes memancing okeyh.. that is one of IP's hobby other than his toys. so d same day (nak msuk mlm dh) aku gatai nk ikot IP g mancing kt Lam Lee. memula igt kn Lam Lee ni nama kolam pancing (sorry I am not Johorian) so budget kejap je. rupe2nye bapak jauh selang daerah plak gn BP. smpai sana dpn gelap, dgn jln licin dgn sesat bana kt dlm kebun kelapa sawit org tp kitorg smpai gak le ke tmpt yg dituju. (exact place xleh kasi tau nti kena tembak!!). and again kena meredah turun naik bukit tepi semak sikit. agaknye mmg xde luck mlm tu akhirnya pulang dgn tgn kosong. rupe2nye kwsn mancing tu forbidden tp still ade few kaki pancing yg berani mencuba nasib (kitorg antaranya). so balik tu sekali lagi kena hadap turun naik bukit tepi semak. ade le 1 kwsn ni licin dan aku aware yg selipar ku pun tapaknye licin. aku ckp le gn IP jgn lelaju nti aku xleh folo aku sure jatuh. mmg masin mulut.. *gedebuk* cm nangka aku jatuh. time jatuh plak p tahan tgn kt rumput tu.. kira terhentak sikit. ms jatuh x rasa sakit. bgn n cpat2 kuar dr kwsn pancing tu.. off balik rumah.

smpai2 rumah kira ok lg tp aku dh start rasa punggung aku cm pedih2 sikit. ms nk mandi, nak buka baju br terasa yg tgn kanan aku sakit (jatuh cm mengiring sikit ke kanan). pas mandi ngadu gn IP. xleh angkat tgn dh ms tu.. aku siap2 dh losyen halia (prepare dlm handbag) tuk IP tlg sapu tp leh plak IP suh MIL yg sapukan minyak urut. MIL xberani nak urut sbb dh bengkak sgt.. MIL suh p spital x-ray. at 12midnite g spital mak? isk..demi menjadi seorang anak & bakal menantu yg baik kitorg layankan ler g spital. deym.. 2hours + okeyh.. tp hasilnye? ubt tahan sakit n ubt sapu. jam 3pg br gerak kuar dr spital tuh. IP dh brape kali tertidur ms tgu giliran aku kena pgei.. (setia dia tunggu). n before headed home kitorg layan breakfast at McD. yo.. BP ade mcD okey.. besar okey.. meriah okey.. 24hours okey.. takde gambar.. okeyh!!!. (FULLSTOP)

2 comments:

Ely Hasrul said...

hoi! dari cite blk kampung, tebas kebun, masuk selusup tmpt org nk mancing smpai ke sepital? hahaha gile penuh aktiviti..

cmne tangan tu? kire terseliuh aje la?

babyarisha said...

hahaha.. pasni blik kg nak duk umah je.. tgk tv n jenguk2 dapur.. ku ulang.. jenguk dapur. xmo msuk dapur nti kena masak. hahaha..

aah..muscle cramp je.. otot punya hal. tp seb baik le skg dh ok..