Thursday, March 22, 2012

Peringatan buat Wanita yang bergelar 'Isteri'

Assalamualaikum w.b.t.

Maaf jika ada yang membaca entry ini akan melenting, melompat, berpendapat aku ni -ve minded or wateva lah. Tapi rasanya tahap kesabaran aku dah jatuh ke nombor SIFAR. Aku sedar setiap ujian yang Tuhan beri adalah mengikut tahap keimanan dan kesabaran seseorang. Dan berdasarkan akal fikiran. Tapi ada jugak le yang bijak pandai, belajar sampai ke Uni elok bertudung litup tapi fikiran ko tahap ........ (sila isi tempat kosong). Jangan ada yang terasa ati disini k.

Aku takmo kasi warning tapi aku nak meluahkan rasa tak puas ati. Buat seorang perempuan yang bergelar "isteri".  Saya tak tahu perjalanan hidup anda, dari suara-suara orang anda sudah berkahwin dan mempunyai suami. Betul? Kedatangan anda ke kota besar kerana memenuhi kuota kursus yang dikhaskan untuk anda (mungkin juga untuk rakan2 lain tapi mereka tak dapat penuhinya). Kedatangan anda selepas kebenaran suami anda juga. Betul? Tapi ada ke suami anda benarkan anda keluar selepas tamat waktu kursus? Let say ko call/ sms laki ko tuk kuar jenjalan kat bandar demi memenuhi waktu senggang malam ko... Tapi ade ko bgtau laki ko yang ko nak jumpe ngan lelaki lain? pedulik ape aku untuk amek tau kan? Tapi aku ulangi, adakah ko meminta kebenaran laki ko tuk keluar p ngeteh ngan lelaki lain? aku rasa takde. FULLSTOP disitu.

And I really have to say this, kesian laki ko yang setia menanti ko kat rumah. Bila mana ko ade RAMAI kawan lelaki/ kenalan berlainan jantina semasa kolej dulu tapi ko hanya tertumpu untuk keluar bersama seorang lelaki khusus. Ko boleh cakap ko tak curang. tapi bila dah jumpa, dah "teh tarik" sesama memgimbau kenangan lalu sampai terkeluar ayat-ayat "kalau I jadi dengan U dulu mesti ....." (korang boleh isi tempat kosong kalau mahu). Adakah ianya ke arah satu perkara yang curang. Well perempuan, aku tak kenal ko dan ko tak kenal aku tapi kita mengenali satu lelaki khusus itu. dan aku ulangi kata-kata aku tadi. Kesian kat laki ko yang setia menanti di rumah. Ko kat bandar besar leh berpoya-poya pulak.

Buat lelaki itu.. jangan la jadikan perempuan anda tu sebagai betina.. menyesal kemudian tidak berguna. Deyymmmm yuuuuhhhh.

p/s: how i wish i hv a guts to marah/ maki orang mcm sorg kwn ppuan aku yg selamba badak marahkan laki dia kat on9. hahaha... ade yang tidur luar plak nanti.. kui.kui.kui..

pp/s: cam aku ckp ler,, Tuhan tu bagi ujian tuk umatNya yang boleh menerima ujian.

No comments: