Friday, April 15, 2011

Mouse

Updated

"klu ckp psal tongkat ali.. orang mengeluh. PAHIT! klu x pahit bukan ubat namanya.. " hahaha.. salah iklan.



ni psal iklan mouse atau dlm bhs melayunya tetikus. bukan tikus putih main skate-board okay...

correct me if i'm wrong. Tetikus ialah peranti input ke komputer yang berfungsi mengawal gerakan penunjuk atau kursor pada skrin paparan. Ia merupakan peranti kecil yang bergerak di atas permukaan keras dan rata. Pelbagai jenama dan jenis tetikus yg berada di pasaran. yeah.. don't forget bout d colors. hahaha.. dr yg zaman purba punya tetikus cucuk kt bakang cpu dgn ujungnya bulat kaler ijo smpai le skg yg pkai wireless. advance.


dan skg plak zaman2 i.t. org dh galak pkai laptop, netbook & thinkpad. tp bende2 ringan n mobile nih xmcm pc dh. sume senang ada ats keypad. sama cm tetikus ler. dh x perlukan mouse tuk gerakkan kursor yg kita nak. pkai touchpad sajerk.

tp klu laptop korunk ade toggle merah tuh baik le korunk guna sbb touchpad tu cm ade satu rangsangan elektrik plak kt jari *pengalaman*. muahaha... xpun klu x suka pkai toggle or touchpad tuh lebih afdal beli mouse sendiri ek sbb laptop ni klu beli x dtg skali gn mouse dlm pakej dia..n jadilah cm aku beli mouse gayak ginih,,
muahaha.. oren kaler worrr... ko ado? nan hado!!! sume org dok sakit ati kt aku klu kena buat something kt laptop opis aku.. sbb mousenye comey nau.. elok tuk tgn aku jer.. tuk tgn abang2 macho? masak aku kena sumpah tau...sume x suke pegang sbb kecik tau.. hahaha.. xde le aku kena virus2 flu nih.. :P

P/s: tgh layan astro warna..Maharaja Lawak.. xleh nk update lebih2..

No comments: