Thursday, November 24, 2011

Movie Review: Twilight:Breaking Dawn Part 1

Thanks to Nana coz sudi share kemenangan tiket Twilight:Breaking Dawn Part 1 gn aku. Dan dengan jayanya tanpa perlu memeningkan kepala nak tengok Twilight Saga episode ni. Terima Kasih ek Nana..

source pic: google

nak aku review ke movie nih? those yang baca buku twilight n follow movie twilight sure akan teruja dengan Breaking Dawn:Part 1. Yes! Same as I do coz aku mmg baca novel Twilight masa mula2 Twilight movie kuar few years ago. Complete all 4 books. Siap rasa di awang-awangan je masa baca buku tuh. Rasa cm live action before eyes.. (depan mata da..). Ok no more ngomel panjang. Review:

Start with preparation of wedding between Bella Swan & Edward Cullen. How nervous Bella was when she walked on the altar. How handsome Edward was when he waits for Bella. How she tried so hard to seduce Edward to make love again. Tapi lepas malam pertama yg chaos sampai patah tiang katil sampai bersepai bantal tidur Edward tahan diri je dari make love gn Bella, sebab dia takut dia akan cederakan Bella. So hanimung yang kununnye best dan indah then Bella sedar yang dia pregnant. WHAT??? vampire leh kasi manusia pegnen? So on.. Bella want to keep the baby. But the fetus in eating her from inside out.. ye ah.. anak puntianak kan.. isap darah gak ler..
Cerita seterusnya silalah ke pawagam berdekatan anda. Yang aku nak story panjang lebar ialah tentang:

1. Baju perantins Bella Swan. Details yang cantik terletak kt belakang badan baju tuh.. (betul ke ayt aku nih). In English backside ler.. cantik auww..terdedah tapi ade button2 (cm stail pengantin skg kt KL ler.) tak paham gn penjelasan aku? p tgk movie Twilight Breaking Dawn Part 1.

2. Awat muka Edward Cullen (Robert Pattinson) hensem sangat dalam cite nih. lagi2 plak masa dia tersenyum odw nak g pulau tempat hanimung tuh.. serius ckp senyuman dia sangat manis.. dan aku peratikan dalam gambar2 pun dia takde senyum cmtu..senyuman yang besar dalam mood happy n bahagia lagaknye.. (alah Robert, ko kawen dlm movie je ah.. kt luar xde pun..). Those yang minat watak Edward Cullen ni korang peratikan betul2 time Edward naik bot nak g pulau hanimung tuh.

3. Watak Jacob yang mencabar jiwa.. sedih gila bila dia tau yg Bella nak kawen Edward. Kat movie korang tak rasa sangat la tapi kalau korang hayati watak tu dalam novel.. (aku dah meleleh air mata). Pastu time kununnya Jacob nak g bunuh baby Bella (dah deliver) suddenly dia leh nampak future baby tu turn out to be a beautiful young lady. Kalau la time tu ade melody to describe hows Jacob feels.. aku dah jerit2 dah.. (seb baik lam wayang..ramai orang).

4. Bella nye make up buat aku pelik. Well tuh kan teknik Hollywood memang tak boleh nak pertikaikan lah kan. Dari muka Bella tu biasa takde make up (ade ke berlakon filem tak pakai make up?), sampai ke time kawen make up biase2 till le Bella pegnen dan baby tu hisap darah. Nampak Bella kurus gila, cengkung gila ngan muka pucat ala2 tak cukup tido (sengsaranya pegnen) till Bella dah deliver n kunun semua orang anggap Bella dah mati sebab Edward tak sempat nak tukarkan Bella jadi vampire. Skali Bella berubah dari kurus kepada keadaan biasa dengan kulit yang lebih cantik mulus berkilau. Hoi MUA Hollywood, korang pakai produk ape ek? Memang aku tak dapat pertikaikan make up tuh lah. Bravo *clap clap*

5. Part imprint warewolf tuh susah aku nak explain. IP dok tanya2 ape yg imprint, apesal takleh usik, time bila imprint? aik? tgk movie sama2 pun tak follow gak lg? So aku takleh nak explain panjang2 part imprint nih.. sesapa korang yang paham tlg bagi penjelasan kat aku ek... mekasih.

Setakat tu je aku leh review.. Details jalan cerita p tgk kat pawagam. Nti dah x suspen la kan.. yang aku leh cakap, sapa yg tgk part 1 ni sure tertunggu2 part 2. *dang*

Dan sekarang aku tergedik tuk pinjam buku Twilight Saga daripada seseorang. Nak repeat dari buku 1. So kita tungu review novel plak ek... Adios..

No comments: