Tuesday, August 10, 2010

Makan

as i was in d mood of exam..selera2 nasi ni x brape nk mari plak.. so intan payung is so kind enuf to follow my mood of d day.. pizza for lunch..tp kami smpei awl lg..nafsu lunch lum ade n cume ade 2 customer je lam restoran pizza tuh.. mgkn dh terbiase dok brunch (bfast + lunch) around 11am so kitorg bedal la pizza..(sbb mlm mgu lepas xdpt pizza)..tp intan payung xde le mkn byk sgt wpun kami order set for 2..dpt 2regular pizza n soup + garlic bread + drinks for us.. lebih2 (ade 3slice x abes) aku le yg bwk blik..mkn kt umh..hihihi..

went to Hana's hse to pass d bday present to d bday girl.. but i bought 2 present.. nti c kakak dpt..kak ngah majuk plak.. aku mls dgr derg gaduh n aku xmo hana ask to buy it tuk kak ngah..aku beli dua..but for d bday girl dpt besor le sket.. Hana pun xroger awl2.. xde le dpt nk mbantu as d party fall on my exam day.. dari jauh ku kirimkan doa je lh tuk hana n family.. moga2 ank2 membesar dgn jaya nyer,jd ank2 yg bijak, baik2 n membantu ibu bapa..moga bahagia menyinari rumahtangga mereka..

even hana ade offer tuk dinner kt umh dia..aku segan plak as bwk intan payung p sana.. aih.. (aku bw intan payung?) yes, aku bw intan payung..ape kes ntah kali ni nk plak dia ikot p umh family.. slalu klu aku kekalutan gn dia n i'm in needs, aku tglkn intan payung je..pesan awl2 dok umh diam2..kasi dia mkn kenyang2 nti elok le dia kt umh tuh.. tp kali ni dia plak dh bersiap awl.

sushi king..erk!! mula2 aku mmg xreti le nk mkn mende2 ni.. kwn2 plak jenis yg tekak melayu.. so intan payung bwk p mkn sushi..n ajar wats good n wat not. as always aku akn belasah salmon je ah.. dory fish pun x minat.. as ppl knew, sushi is a raw food. klu msk pun separuh je.. tp ade gk yg msk elok..mula2 mmg xreti nk mkn sushi.. xreti nk order green tea..but now aku dh terror sket ler..leh redeem vch n pkai mbership card tuk diskaun lg...
yet msuk2 je sushi king n minta menu, waitress tu awl2 sound aku ni muslim ke foreigner? aku jwb muslim then dia bg info, start aug unagi menu ade alkohol.. ayarks.. bg nk mkn belut..my intan payung pun berpikir yg sama..aku tye lg, in wat way ade alkohol? ms marinate ka ms goreng..@ kt sos ade campuran alkohol? but she didnt replied wit a solid answers.. meaning dia pun xtau ler.. ahahaha..
ats sbb2 tiap kali msuk sushi king sure kekenyangan gn nk mkn salmon ler..nk mkn inagi boat ler..tuna mayo ler..kali ni aku x amek le salmon set tuh.. aku belasah kami/salmon/tuna inagi boat. gn tuna mayo.. belasah lg bento seat intan payung....memang le kenyang..alhamdulillah..
kami inagi boat ni sbnr nye dak yg amek order tu salah pesan kt chef dia.. n derg buatkn gk aku nye tuna, tp cian plak x crab ni dok lam boat xde org ngap..aku gn murah hati lg rasa lapar rembat le satu..hahaha..ni pun share 1/2 gn intan payung.. dia ni tolak batu gn kayu pun ngap..

ops..yg sate last ni lupe da nama dia..tp sbb digrill so order yg ni mmg lmbt sket.. aku belasah 1cucuk..intan payung belasah 1.. fair n square..pas mkn igt nk p DIY or layan muvee tp jam dh 9.30pm..aku racun intan payung p cari dvd kt tmpt biase..dh kami dua ni antu tgk dvd n muvee maka berangkat lah ke tempat yg diingini..
tgk dia tgh menelaah tajuk2 cerita baru..klu cmtu le menelaah buku keluarga solehah kn elok.. hahaha..mlm tu ramai plak pakai bj kaler itam..mmt cino tu pun msuk gn awek/bini dia pkai kaler itam gk..itam dh jd pilihan selain biru n merah.. ari tu tunjuk pic kawen mber yg guna itam as theme pun dia ni puji melangit...katanya mmg chanteq kaler itam ni..
kaler selamat ko..thn ni org kawen sume pkai kaler2 bright. kaler2 yg naikkan berahi.. MERAH dh jadi pilihan..dlu org takut nk pkai..garang mak ngah.. GREY pun jd fav..skg kaler HITAM plak.. menariks youuuu...aku? tgu lh bj pengantin aku nti.. ntah2 kaler PELANGI...campur2 senang..xgaduh nk kaler tema bagai... (idea baru ni)..
p/s: muka intan payung kuar sipi2 jer..xleh official lg..

No comments: