Thursday, August 19, 2010

Makan-makan

owh..
9hr suda kita berpuasa..
masih rindu utk pergi ke param..
ptg ni pun xdpt ke param lepas kerja..
ade plak invitation tuk berbuka puasa gn kwn2 n mares geng
aduh..
aku rindukan kuih tepung pelita
intan payung inginkan kuih akok
aku ingin roti john
intan payung....
eih..asik nk membesarkan tembolok dia plak..
abes aku? kering cmni..
hahaha...
x..x..sama2 lapar..sama2 kenyang..

semlm buka puasa agk kelam kabut
but alhamdulillah...
ok..
aku ni dh le sukar sket bab masak2 ni..
lg2 plak klu lauk santan..renyah.
sambal2 pun kureng..
abes le dapur aku berminyak..
xkoser ko..dh berpeluh panas memasak..pastu kena bersih/lap/mop segala..
time mkn dh kenyang gn penat2 kt dapur..
ni cite psal menggoreng ikan..
hehehe..
abes le..klu aku goreng ikan..mau hancur ikan tu dlm kuali..
bukan hancur kt mulut kena baham..
hancur dlm kuali sbb dok pusing balikkan ikan tuh..
sm le cm semlm..
hancur ikan goreng aku..
maunye x hancur..
klu ikan tu comel2 besar tapak kaki ok le..
ni besar godang jari hantu aku...
nala punya kecik weyh..
goreng ikan bilis lg senang..
hui..(teruknya ank dara ni)
tp seb baik le..sedang elok di masak ikan tuh..
mkn plak gn nasi n sup sayur..cicah lg plak gn cili kicap..
ayoyo...terliur..
wpun cili yg di potong tu pijar..x pedas..menarik gak..
mlm ni rasa nk msk lauk pucuk n soun jerk..lawankn gn ikan masin...
amcm? mengancam x idea..
tp..nk tmbh ape kasi pedas ek..
br ade umph!!!

No comments: