Monday, August 30, 2010

Dehydrated

Iklim khatulistiwa ialah panas dan lembap sepanjang tahun..mmg xkn ade lh 4musim.. sepjg 27thn aku idup kt bumi Malaysia ni yg aku kenal hujan dan panas jer.. jgn mimpi le nk musim bunga ker..musim luruh ker.. jauh skali le nk ade angan2 main salji tgh jln.. dan sepjg bulan posa thn ni.. slalu sgt aku rasa hujan dr panas..

Hingga lah Tuhan berikan cuaca yg panas pd umat Nya di bumi Malaysia ni.. dh le ari sabtu panas2 kelat.. nk ke subang dlu plak... aiyo.. kurang dh pahala posa aku sabtu ari tu gara2 bising kt intan payung ..tp dlm ati ler.. namun Tuhan menyebelahi aku, wpun sesat bana dr sg buloh ke s.alam sek.11 tuh nasib baik le hp aku x mampus.. tuh psal aku ckp Tuhan menyebelahi aku.. sbb slalu nye sms xdan 2-3 hp dh mati..ckp lg le..xsmpai seminit dh padam.. dr hari ke sehari nk p tuka bateri..xdan.. igt kunun nk pkai BB.. tp blum ade rezki..
kesahnye sabtu ade presentation tuk subjek English.. siap nk kena record n anta dlm bentuk cd. cuaca yg agak garang pd jam 2ptg.. wat plak lam makmal kimia.. xbukak tingkap.. masak koooo.. cm lam oven.. tp sbb semangat kami ramai2.. berjaya gk ler wpun cm hampeh..org suh tgk camera..aku g tgk kertas..hahaha..mmg x prepare..PADAN MUKA..

hasil dr presentation yg x prepare.. dgn gelak tawa..dgn panas mentari.. tekak kering.. dh niat cm nk minum je air paip kt makmal tuh.. tp rasa rugi batalkn posa sbb mlm nk berbuka kt umah makciknyer..lgpun klu batal jugak sure aku kena kutuk kaw2 x hengat.. dia tuh buleh tahan gk klu bab usik aku ..leh smpai nanges woooo...

ahad pun sama...aku rasa cm best je togok air sejuk tghr panat gat2.. cm rs nk call ibu ckp.. "anakanda mu ingin meminum milo ais" ... sure kena gelak.. hahaha.. aku batalkn niat tuk call ibu.. batalkan? mati kn terus niat itew... but more pity to intan payung ler.. kena wat keja dlm bahang panas..tp xpe...dia dh biase.. :P

lemau sungguh badan bile panas2 hari tp xleh minum.. hasil nya berbuka dgn air sejuk sajork.. sbb nk ganti kn air yg dh abes dlm bdn.. mkn plak lengkong yg msih ade sbb nk gantikan glukos yg dh abes.. Ya Rabbi.. gini kot klu kt padang pasir sok.. panas terik haus segala ada..

No comments: