Thursday, October 25, 2012

Napsu semata

Orang kata kalau pegnen boleh makan je semua yang teringin dek tekak. takde nak larangan kecuali makanan/minuman tu merbahayakan diri. Alasan yang boleh dipakai bila pegnen.. baby kat dalam perut teringin. Say's who? deng! awal pegnen dulu masa belum ketahuan, nasi bukan lah menjadi santapan resmi tekak aku. Jenuh gak laki nak melayan kerenah. Dah hari-hari wajib bernasi katanya. Sampai ke hari ni nasi adalah wajib walaupun sekali dalam sehari. Kalau tak nanti cam ketagih.. eleh! cakap je lah lapar kan.

Tapi aku takde nak heran sangat kalau tak dapat nasi. Dah tak lalu, paksa le camne pun. dapat hanya sesenduk nasi pun dah bersyukur isi perut ni. Ops.. ni pic aritu, gi leting kat Wangsa Walk sebab motif nak menonton. Wayang lah.. jangan ke laut plak pikiran. Sebab laki ku mencari nasi dan aku tak heran ngan menu dia, aku belasah makan tahu bakar. so far ok la kena gn tekak aku ni. takde plak dok uwek-uwek muntah balik. Alhamdulillah sangat. kadang tu terasa rugi dah makan sesedap last2 muntah. sian makanan. sian perut yang kelaparan gak. ade penah sekali tuh, kuew tiaw kerang pasar malam yang dua hengget tu jadi pilihan sebab nampak cam sedap. Sedap ke? cheh.. takde le sedap mana pun. mungkin salah kedai kot aku p beli. tulis nye kuew tiaw kerang. kerang ntah ke mana.. udang pun segan2 tunjuk muka. cheh!!

Lakiku punya lauk aritu? Teppanyaki ayam/daging yang tak berapa nak kena gayanya.. laki mak kata masin n hangus.. alala.. kesian plak dengar. tapi abes gak le makan.. huahuahua..

Kalau tekak ni rasa nak makan itu makan ini, tu tak sedap ni tak nyaman.. tu semua pada aku napsu.. tak sangat la nak merasa pembawakan budak pun. Alhamdulillah lagi. kalau ibu lain dok muntah time pagi la, time gosok gigi la.. alhamdulillah aku cume muntah bila perut dah penuh angin. (maknanye lapar). ade tercetus soklan agk kurang adab. aku bahagia ke? Alhamdulillah syukur aku ade keluarga yang sentiasa menyokong dan suami yang melayan kerenah. yer.. lakiku tak romantik tapi sikit-sikit terserlah yang dia mengambil berat. Syukur. Bahagia tu kita yang cipta..dengan izin Yang Maha Esa. Insyallah!

No comments: