Friday, January 7, 2011

I Love Click : My Best Travel Picture Contest!

I love contest (do i?) *rolling eyeballs* 

since i know the lady named herself biqque, my gediks membuak buak tuk travel all around the world. 
*as at 6 Jan 2011 @ 11.53pm* "jgn gedik all around the world baby weyh.. passport ko x renew lg" alamak..br teringat passport aku dh 1 1/2thn dh mampos.. 

n aku plak mmg gedik klu nk travel nih.. slagi boleh tmpt tu smpai dgn kenderaan darat, xde nye aku nk travel  naik ketebang. bukan xde duit weyh.. naik keta/bas lg adventure pd aku... klu la sabah/sarawak tuh leh smpai dgn naik keta jer harus lah aku wat journey p sana.. mmg boleh le naik keta, tp keta kena p ship sana. *xmo2


ops sorry, terbebas plak cite mende lain.. ni contest Saya Suka Klik : Pertandingan Gambar Perlancongan Terbaik Saya. (betui ka translation nih?)

sbb syaratnye x melonggarkan kepala lutut aku.. dan spt antara korunk yg kenal aku, perlancongan aku ni pelik sket.. pelik tu xde le smpai mkn ulat tdo gn tikus segala.. tp xde le melancong kt tmpt2 indah tepi pantai bgnn tgi @ pun perkampungan etnik. hakikat tempat yg aku pegi tu byk gak le batu-batu tp bukan utk wat batu dinding mahupun batu kolam ikan korunk.. yg byk aku jmpe batu2 besar, pokok2 besar, semak2 besar, jalan yg besar cm hway.. tp tanah merah ler.. ops.. bukan tanah kubur okeyh.. *choiii...

baiklah.. kita mulakan marathon cerita kita.. eh.. x..x.. bukan marathon.. cerita disebalik gambar perlancongan aku tuh..

yeah... tis is d pic yg aku palinggggggg SUKEr.... sobab eee? dpt mandi sungai... hahaha.. aku ni agk pelik sket.. suka main air, xkira le air sungai ke, air laut ke, air kolam renang ke *specific sket nti ade yg salah phm* lau x dpt mandi kt tmpt2 yg disebutkan di atas nih pun janji dpt cecah2 kaki kt air..pun dh ok.. *asalkan basah, ye x?.

percutian ni *g bercuti ke? eh x, g hr mgu, cuti le tuh* di taja sepenuhnya oleh en.man. ms tu br kwn2 gn IP. sbb ade trip 4x4 challange by Penzoill makanye aku adalah bunga dikalangan kumbang. wah!!! dlm erti kata lain, travel aku ialah outdoor activities/ 4x4 offroad.

tmpt percutian? JERANGKANG area!! bukan jerangkung yer.. Jerangkang terletak di daerah Maran, Pahang. utk smpai ke kwsn air terjun kenderaan pacuan empat roda atau lebih dikenali sbg 4 by 4 diperlukan. jgn mimpi le nk msuk sana naik satria, waja, myvi, wira mahupun honda city atau toyota vios. alamat nanges le korunk bilemana kereta dh le x lepas tp penuh debu juga lumpur. "aje gile ko baby nk turun bukit gn jln x rata pkai satria ko? xde ke sampai lh sana weyh"

smpai ke kwsn perkhemahan, suasana agk meriah. perjalanan yg mengambil masa 1 1/2jam dr jln besar dgn melalui kebun getah, jln berbukit, turun bukit, lintas sungai berbaloi bile tgk campsite. ade le dlm 20biji keta yg msuk sana (diingatkan kereta pacuan 4 roda ye). mlm tiada kegiatan sumbang yg berlaku.. setiap geng dlm trip tdo pkai katil ashkar..(camp bed namanyer). esk pg lepas contest pacuan 4 roda.. sume pakat p mandi sungai.. yeah!!!! pg2 sblm p contest dh mandi, tp sikit lebih kurang je.. takut kena tinggal. depa sume driver dh siap nk p contest. owh..contest kt luar sket dr campite.. ade tmpt khas..bukan semua tmpt kami belasah dgn pacuan 4 roda.. kami juga pencinta alam sekitar. *hijaukan bumi anda*.

dlm kul 11pg sume pakat terjun sungai.. owh silap2.. turun slow2. sungai dekat campsite tu byk batu.. leh le mandi simbah2 air.. nk berenang terjun tiruk wat aksi berani sume x digalakkan unless korunk ade insurance yg bernilai 2juta. dan dlm geng yg aku join, aku lh bunga dikalangan kumbang.. *kembang jp*. so mandi sume dok kerumun aku..kunun nk jg adik ler.. xnk luka xnk ade calar.. *perhatian!! mereka amat mengambil berat keselamatan semua peserta*  lepas mandi manda barulah kitorg kemas tuk balik KL. odw balik KL tu koje aku tdo ler kan..perut dh kenyang, hati dh senang.. seronok munger2 sbb dh lama x g camping mandi sungai segala.. (last camping pd zaman2 bergelar pengakap dlu - sila kira sendiri)

aksi mandi2 sume xleh le nk tepek kt sini.. dh kata my best pic..wat pe aku tepek muka org lain..muka aku je sudah.. hahaha... sorry lh ek.. cite pjg2 sgt sbb aku xde pun wat entry jerangkang.. puas cari kt archieve mmg xjmpe maknanye mmg x buat ler.. hihihi.. sapa nk join tuk next trip (bukan jerangkang lg). nti aku bgtau tarikh yer.. tmpt nye kt Cengal Besar Tganu. nti aku up event kt sini (sejak bila blog ni tuka jd blog 4x4 nih).

hoye2..cerita dh abes..

syarat2 yg telah dipenuhi:
1. buat entry dgn tajuk I Love Click : My Best Travel Picture Contest - SIAP
2. Salin tampal banner dan kaitkan ke blog biqque - SIAP
3. Pilih gambar yg paling best n ceritakan semuanya - SIAP
4. Ikuti blog biqque - SIAP (lama dh, since tau biqque ade blog)
5. Tinggalkan komen dan pautkan ke blog aku -SIAP (lau x, biqque x smpai ke entry yg nih, gigih dia suh aku join contest.)

1 comment:

Biqque said...

ko buat karangan ke weh? hahahahaha!

mmg aku dok racun ko travel, ingat, travel adapter terbaek aku kasi kat ko tu, ada sebabnyer :D

ok good luck! tx for joining k :D