Tuesday, May 20, 2014

Whisper that make you fly

Sebagai seorang perempuan normal sahabat sejati mesti menjenguk kita setiap bulan a.k.a PMS (premenstrual). Dan keadaan yang tidak selesa bila PMS menjenguk. Ya, dan aku adalah salah seorang yang normal dan terbiasa dengan PMS ni. Setiap perempuan ada hormon tersendiri dan symptom PMS. Marah, sedih, emosi, kuat makan specially makanan yang berunsurkan coklat adalah symptom kedatangan PMS. Ada yang stress bila PMS menjenguk sebab risaukan kebocoran nanti. Namun kebocoran tiada lagi dengan Whisper Cottony Clean dan Whisper Ultra.

Terima kasih pada Whisper Cottonny Clean kerana ia lembut dan tidak mengganggu permukaan kulit. “The Blue Lock Core” menyerap cecair dengan lebih pantas dan memberi perlindungan dan keselesaan pada cik ‘V’ kita.  . Whisper Cottony Clean yang mempunyai bukaan panjang 9 inci sesuai untuk keadaan menstrual biasa atau sedikit. Bukan sahaja ia menyerap dengan cepat tetapi ia memerangkap cecair di dalam pad dan bentuk pad yang direka khusus untuk memberi perlindungan dan mengelakkan kebocoran di setiap sisi pad. Whisper Cottony Clean datang dengan beberapa versi iaitu Whisper Cottony Clean, Whisper Cottony Clean Long dan Whisper Cottony X-Long



Manakala Whisper Ultra yang juga mempunyai “ The Blue Lock Core”,mempunyai kelebihan dari segi ‘Duo Protect System’ dimana ia menyerap lebih banyak cecair dibahagian tengah pad dan juga menghindari dari kebocoran di sisi pad. Dengan sisi pelekat dan panjang yang melebihi 3.5 inci lebih dari pad biasa ia bagus untuk dipakai ketika aliran haid yang banyak. Ia juga membantu mencegah dari kekotoran pada pakaian semasa dalam kitaran haid.


Dan ia bagus untuk digunapakai ketika beryoga. Yes!! YOGA.  Kenapa Yoga? Yoga adalah salah satu exercise yang memerlukan pergerakan yang teratur dan berdisiplin. Ia mengajar kita untuk bernafas dengan teratur dan melakukan pergerakan senaman yang betul. (correct me if I’m wrong). Melalui senaman yoga juga membantu mengurangkan ketidak selesaan ketika haid. Pernafasan yang teratur dan pergerakan yang betul membantu mengurangkan rasa sakit PMS bagi sesetengah wanita. 

Dan Whisper Cottonny Clean berjaya membuktikan tiada kebocoran walaupun ketika melakukan senaman yoga.

This is called forward bend. Both hands touch the floor. Sepatutnya dua tapak tangan letak ke lantai, bukan main cecah-cecah jari jer.


This is side plank with knee bent. Jelas dari belakang. Dan aku dalam keadaan PMS walaupun dah hujung-hujung musim.

Senaman yoga amat membantu dalam keadaan menstrual walaupun heavy flow. Selain senaman dan pernafasan yang teratur ia membantu peredaran darah dalam badan dan berjaya mengurangkan ketidak selesaan ketika haid. Yes it proven. I have proved it.


Last but not least, group picture with all the ladies who is invited for this Yoga class sponsored by Whisper. Myoga studio located in Plaza Damas, Sri Hartamas. Take the escalator outside Starbucks.
Owh, lepas habis kelas yoga, kami terima goodie bags yang penuh dengan Whisper Cottony Clean dan Whisper Ultra cukup untuk bekalan beberapa bulan. Terima Kasih Whisper. And I’m a happy, healthy, sweaty mom finish my yoga class and one full of Whisper goodies bag.


Sponsored post by Whisper

No comments: